آهنگساز نمایش زولپیدم : نمایشنامه زولپیدم با مسائل امروزی مطابقت داشت / تمرکز اصلی من آهنگسازی در سینماست
آهنگساز نمایش زولپیدم : نمایشنامه زولپیدم با مسائل امروزی مطابقت داشت / تمرکز اصلی من آهنگسازی در سینماست

مهدی نادري آهنگسار مطرح تبریزی بعد از اتمام نمایش زولپیدم بعد از یک ماه اجرا در گفتگویی اختصاصی با تایسیز آذربایجان در مورد آهنگسازي براي نمایش زولپيدم و چگونگي ساخت موسیقی اين نمايش گفت : با توجه به متن نمایشنامه که کاملا با مسائل امروزی مطابقت داشت کار سختی در پیش نبود ، کافی بود کمی […]

مهدی نادري آهنگسار مطرح تبریزی بعد از اتمام نمایش زولپیدم بعد از یک ماه اجرا در گفتگویی اختصاصی با تایسیز آذربایجان در مورد آهنگسازي براي نمایش زولپيدم و چگونگي ساخت موسیقی اين نمايش گفت : با توجه به متن نمایشنامه که کاملا با مسائل امروزی مطابقت داشت کار سختی در پیش نبود ، کافی بود کمی با نگاه عمیق تر به این ماجرا پرداخت میشد تا رابطه ی خوبی بین موسیقی و نمایش برقرار شود.
نادري در مورد فضاي نمايشنامه و هماهنگي موسیقی با متن اظهار داشت : نمایشنامه به شکلی بود که زیاد به رویداد های قدیمی اشاره نشده بود و داستان در فضاي واقعي و حال بود و همین مسائل رخ داده در زندگي خودمان هم قابل لمس است . به همین دليل آهنگ سازی این نمایش ، برای من هم خوشایند بود و هم تلخ .
وي با توجه به وضعیت شغلی تائتر در تبریز تصريح كرد : به آهنگ سازی تئاتر در تبریز نمی توان به عنوان شغل نگاه کرد ، شايد بیشتر به شکل پروژه می توان به اين قضيه نگاه كرد و به همين دليل اسم شغل را هم نمی توان روی این حرفه گذاشت. مخصوصاً اينكه عوامل اصلی مثل کارگردان ، نویسنده ، بازيگر و… هیچ گاه نمیتوانند به عنوان شغل اصلی به تئاتر نگاه کنند .

آهنگساز خوش آتيه تبريزي در ادامه در مورد ورود موزيسين هاي غير متخصص به حوزه فيلم و تئاتر گفت : بحث آهنگسازی فیلم و تئاتر معقوله ی ساده ای نیست و قطعا هر نوازنده ای نمیتواند اهنگساز فیلم و تئاتر باشد چرا که این دو موضوع متفاوت هستند. در حقيقت کسی که میخواهد اهنگسازی فیلم و تئاتر را دنبال کند اساسا باید آگاه باشد که یک سری اصول ها دارد که تفاوت بنیادین با نوازندگی دارد.

آهنگساز فیلم حیوان در پایان صحبت هايش در مورد آينده كاري و حرفه ايي خود گفت : تمرکز اصلی من ، آهنگسازی برای سینماست اما طبیعتا اهنگسازی تئاتر هم انجام میدهم چرا که فضای جذابی برای من دارد .