۵ هزار و ۵۰۰ پل غیر ضروری از سطح شهر جمع‌‌آوری شد/ لایروبی ۳ هزار و ۶۵۰ تن لجن از جوب‌‌ها/ سرویس‌‌های بهداشتی تبریز تا نوروز ساماندهی می‌‌شوند
۵ هزار و ۵۰۰ پل غیر ضروری از سطح شهر جمع‌‌آوری شد/ لایروبی ۳ هزار و ۶۵۰ تن لجن از جوب‌‌ها/ سرویس‌‌های بهداشتی تبریز تا نوروز ساماندهی می‌‌شوند

قائم مقام شهردار تبریز گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ پل غیر ضروری، ۱۱ هزار و ۶۵۱ مورد تابلو، نیمکت‌‌ و چراغ‌‌های پایه زاید و ۳۶۵ کامیون نخاله‌‌های ساختمانی جمع ‌آوری شد. به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از  آناج، رسول موسایی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه در سنوات گذشته […]

قائم مقام شهردار تبریز گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ پل غیر ضروری، ۱۱ هزار و ۶۵۱ مورد تابلو، نیمکت‌‌ و چراغ‌‌های پایه زاید و ۳۶۵ کامیون نخاله‌‌های ساختمانی جمع ‌آوری شد.

به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از  آناج، رسول موسایی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه در سنوات گذشته طرح گوزل تبریزیم با عناوین مختلف اجرا شده و حالا بعد از تغییر فصل پاییز و مصادف شدن با تبریز ۲۰۱۸ به اجرا درمی‌‌آید، ابراز داشت: ما نه تنها درصدد زیباسازی با حذف جلوه‌‌های کدرکننده هستیم، بلکه زیبایی‌‌هایی که پنهان مانده‌‌اند را نیز آشکار می‌‌کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: ۵ هزار و ۵۰۰ پل غیر ضروری جمع آوری شده و علی‌‌رغم فصل سرما به دلیل احساس نیاز عملیات لکه‌‌گیری در سطح شهر صورت گرفته است؛ همچنین ساماندهی سرویس‌‌های بهداشتی با عملیات عمرانی آغاز گردیده و سعی می‌کنیم تا نوروز با حداقل امکانات آماده کنیم، به صورت ماهانه این سرویس‌‌های بهداشتی وضعیت‌شان بازرسی خواهد شد.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به آغاز کف‌‌سازی پیاده‌‌روها و حذف میله‌‌هایی که جلوه بصری را نامطلوب نشان می‌‌دهند، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۶۵۱ مورد شامل تابلوها، نیمکت‌‌ها، چراغ‌‌های پایه زاید و غیره جمع آوری شده است.

وی بیان داشت: در بحث روشنایی۳ هزار و ۱۵۰ مورد چراغ‌‌هایی که متعلق به شهرداری بوده است اصلاح شده‌‌اند، همچنین رنگ آمیزی جداول با محوریت پل‌‌های عابر پیاده صورت گرفته و در حال انجام است.

این مقام مسئول از جمع آوری ۳۶۵ کامیون نخاله‌‌های ساختمانی از سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: در بحث فضای سبز نیز به نظافت محدوده پارک‌‌ها پرداخته شده و ۳ هزار و ۶۵۰ تن لجن از جوب‌‌ها لایروبی شده است تا این مسیرها پاکسازی شود.

وی یادآور شد: لباس‌‌های مشابه و شبرنگ برای کارگران شهرداری تهیه شده تا ضمن ایجاد زیبایی، خطرات احتمالی در شب به حداقل برسد.

موسایی با بیان اینکه به صورت تدریجی ساعت جمع آوری را به یک ساعت معین مانند شب ساعت ۹ تا ۶ صبح تغییر داده‌‌ایم، اظهار داشت: رسیدگی به باکس‌‌های زباله از جمله دیگر کارهاست.

وی افزود: در راستای اجرای ماده۱۱۰ قانون شهرداری که بر حصارکشی واحدهای مسکونی بدون حصار که باعث خطر می‌شود تاکید دارد، ۱ هزار و ۶۳۲ خانه شناسایی شده است؛ همچنین در بافت فرسوده به صاحبان ۱۸۳ منزل مسکونی که دچار شکستگی و ایجاد خطر می‌باشد اخطار داده شده و به آن رسیدگی خواهد شد.

قائم مقام شهردار تبریز از جمع آوری ۳۰۷ سگ ولگرد طی ماه‌‌های گذشته خبر داد و در خصوص تعرفه شهرداری در سال جاری گفت: در تعرفه ۹۶شفافیت وجود دارد و رویکرد ما افزایش ۱۵درصدی تعرفه نسبت به سال ۹۳ است.