تغییرات سلیقه ای در بسکتبال / حاتمی با قهرمانی لیگ از تیم ملی برکنار شد
تغییرات سلیقه ای در بسکتبال / حاتمی با قهرمانی لیگ از تیم ملی برکنار شد

مهران حاتمی سرمربی تیم قهرمان شهرداری تبریز که سابقه نایب قهرمانی با تیم ملی بسکتبال ایران در آسیا را به عنوان سرمربی در کارنامه دارد ، بعد از قهرمان کردن تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر بسکتبال به یکباره جای خود را به مربی تیم متمول و سوم لیگ داد. به گزارش تایسیز آذربایجان ، […]

مهران حاتمی سرمربی تیم قهرمان شهرداری تبریز که سابقه نایب قهرمانی با تیم ملی بسکتبال ایران در آسیا را به عنوان سرمربی در کارنامه دارد ، بعد از قهرمان کردن تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر بسکتبال به یکباره جای خود را به مربی تیم متمول و سوم لیگ داد.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، با انتخاب رامین طباطبایی به عنوان ریاست فدراسیون بسکتبال ، کمیته فنی جدیدی به روی کار آمدند و خیلی سریع دست به تغییرات زدند و صرف نظر از نتایج خوب مهران حاتمی در تیم ملی و تیم شهرداری تبریز به یکباره با تصمیمات سلیقه ای مهران شاهین طبع را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردند.

این انتخاب در حالی از سوی کمیته فنی صورت گرفت که مهران حاتمی نتایج خوبی با تیم ملی گرفته بود و همراه با تیم شهرداری تبریز و ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در رقابت با تیم های قدرتمندی همچون مهرام ، پتروشیمی ، نفت و دانشگاه آزاد به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافته است. 

اما این تصمیم کمیته فنی فدراسیون بسکتبال با واکنش تند اکثر رسانه ها همراه بوده است چرا که به محض اعلام شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی لیست بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم نیز مشخص شدند و نکته عجیب در این لیست خضور تنها ۳ بازیکن از تیم قهرمان لیگ در این تیم است که احتمال خط خوردن ۲ بازیکن نیز وجود دارد. 

از نکات عجیب این لیست میتوان به حضور مسعود قاسمی عضو جدید کمیته فنی اشاره کرد که در لیست جدید جایی برای خود دست و پا کرده و به عنوان مدیر تیم های ملی منصوب گشته است.

اما عجیب ترین نکته لیست بازیکنان این است که سرمربی جدید تیم ملی که نتوانست تیمش را با حضور همه بازیکنان ملی پوش و سرمایه ای میلیاردی قهرمان کند ، نه تنها بازیکنان خودش را دعوت کرده بلکه اسم نوید نیکتاش را در لیست قرار داده است در حالی که نیکتاش در طول فصلی که گذشت میانگین ۳ دقیقه بازی کردن را دارد.

عدم حضور بازیکنان جوانی همچون حامد حسین زاده گارد راس مهرام ، سجاد پذیرفته فوروارد قدرتی تیم شهرداری تبریز و چندین و چند بازیکن جوان و ستاره تیم های مختلف نیز بسیار عجیب به نظر میرسد. با کمی نگاه به آمار بازی حسین زاده و پذیرفته در فصل گذشته و مقایسه بازی آنها با بازیکنانی همچون نیکتاش ، ساهاکیان یا حتی سعید داورپناه به راحتی میتوان به این مساله پی برد که چه بازیکنان جوانی از این لیست جا مانده اند و در راحت انتخاب های سلیقه ای سوخته اند.

حال بعد از انتخاب شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی هجمه زیادی روی کمیته فنی وارد شده است چرا که این سرمربی با آن ستاره هایی که در اختیار داشت نتوانست تیمش را به فینال برساند و میلیاردها هزینه را سوزاند اما مهران حاتمی و مصطفی هاشمی با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه و هزینه ای بسیار کمتر نسبت به دیگر تیم ها تیمشان را فینالیست کردند. 

بدین ترتیب به این نتیجه میرسیم که فدراسیون بسکتبال برای بدترین نتیجه ، بهترین پاداش را به شاهین طبع و دوستانش داده است.

اما در این میان مصاحبه صمد نیکخواه بهرامی بازیکن با تجربه تیم ملی که اسمش در لیست جدید به چشم میخورد در گفتگویی با یکی از رسانه ها اعلام کرده است که اگر حاتمی میماند به تیم ملی برنمیگشتم. با این اوضاف به بازیکن سالاری و نظرات غیرکارشناسی کمیته فنی بیش از پیش پی میبریم و مطمئن میشویم که افرادی غیرکارشناس و غیرحرفه ای در راس امور قرار گرفته اند.