پاشایی: راهیان نور موجب بصیرت‌افزایی نسل امروز شده است/ تربیت نسل مومن و انقلابی از دستاوردهای اردوهای راهیان نور است
پاشایی: راهیان نور موجب بصیرت‌افزایی نسل امروز شده است/ تربیت نسل مومن و انقلابی از دستاوردهای اردوهای راهیان نور است

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با بیان اینکه راهیان نور موجب بصیرت‌افزایی نسل امروز شده است، گفت: اردوهای راهیان نور ضمن انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و به خصوص ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه, موجب تربیت نسل مومن و انقلابی شده است.  به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس […]

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با بیان اینکه راهیان نور موجب بصیرت‌افزایی نسل امروز شده است، گفت: اردوهای راهیان نور ضمن انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و به خصوص ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه, موجب تربیت نسل مومن و انقلابی شده است.

 به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، سعید پاشایی با اشاره به برخی دستاوردهای اردوهای راهیان نور در سال اخیر اظهار داشت: زیارت یادمان‌ها و مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس در قالب راهیان نور بستری را فراهم می‌کند تا در وحله اول زئران با آرمان‌های شهدا و ارزش هایی که شهدای ۸ سال دفاع مقدس در راه رسیدن به آن آرمان ها و حفظ آن ارزش ها جان خودشان را فدا کردند باز خوانی بشود.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور در طول هر سال نسل جوان را با اهداف اصلی انقلاب اسلامی آشنا می‌کند و بستری فراهم می‌کند که با تدوین برنامه‌های راهبردی و با برنامه‌ریزی درست می‌توان بصیرت نسل جوان را نسبت به مسائل روز کشور بیشتر آشنا کرد.

تربیت نسل مومن و انقلابی از دستاوردهای اردوهای راهیان نور است

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه در پاسخ به این سوال اینکه آیا این اردوها با توجه به سیاست‌های راهبردی که برای آن تدوین شده، موفق عمل کرده است؟ گفت: اگر بینش و بصیرتی که نسل جوان کشور در سال‌های اخیر به دست آوردند همچنین اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر به دست جوانان این سرزمین رقم خورده، مخصوصا حضور جوانان مومن کشورمان در جبهه‌های مقاومت را نظاره کنیم، نشان از این مطلب است که نه تنها بحث راهیان نور بلکه بقیه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی صورت گرفته هم بازدهی داشته و خروجی این نوع برنامه‌ها تربیت نسل جوان مومن و انقلابی است.

معاون  فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری چندین ساله این اردوها از سوی دانشگاه‌ها، این اردو دارای چه  نقاط ضعف و قوتی دارد؟ خاطرنشان کرد: بالاخره هر برنامه‌ای که انجام می‌شود دارای نقاط ضعف و قدرتی است که راهیان نور هم از این قاعده مستثنی نیست.

راهیان نور موجب بصیرت‌افزایی نسل امروز شده است

به گفته وی، شاید تصور اردوی راهیان نور از طرف مسوولان دانشگاه‌ها به عنوان هدف اصلی و صرف اجرای این برنامه و نه یک بستر برای کارهای فرهنگی و تربیتی در کنار این اردو از ضعف‌های موجود بوده است.

پاشایی تصریح کرد: نقش اصلی اردوی راهیان در تربیت نسل جوان انقلابی از مهم‌ترین برکات و دستاوردها بوده و حفظ روحیه ایثار، جهاد و شهادت در بطن جامعه و نسل جوان مهم‌ترین دستاوردهای این اردوها بوده است.

معاون  فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خاتمه در پاسخ به این سوال که شما چه راهکارهای برای استفاده بهینه از این فرصت به وجود آمده برای آشنایی نسل امروز با ارزش‌های دفاع مقدس و به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پیشنهاد می‌کنید؟، گفت: الگوسازی برای نسل جوان از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، از این رو با تبیین و گفتمان‌سازی سیره شهدا در بین نسل جوان و تحلیل نوع زندگی شخصی و اجتماعی شهدا که منجر به شهادت می‌شود، این حرکت‌ها می‌تواند موثر باشد.