تراکتورسازی و شکست‌ناپذیری در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال + آمار
تراکتورسازی و شکست‌ناپذیری در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال + آمار

به گزارش تایسیز آذربایجان، تیم فوتبال تراکتورسازی که فصل سختی را در لیگ هفدهم تجربه کرد، در هفته پایانی موفق شد میزبان خود را شکست دهد تا پس از ۶ هفته ناکامی، لیگ را با کسب ۳ امتیاز در دیداری خارج از خانه به پایان برساند. شاگردان ساغلام در حالی با گل دقیقه ۷۸ احسان […]

به گزارش تایسیز آذربایجان، تیم فوتبال تراکتورسازی که فصل سختی را در لیگ هفدهم تجربه کرد، در هفته پایانی موفق شد میزبان خود را شکست دهد تا پس از ۶ هفته ناکامی، لیگ را با کسب ۳ امتیاز در دیداری خارج از خانه به پایان برساند.

شاگردان ساغلام در حالی با گل دقیقه ۷۸ احسان پهلوان مقابل فولاد خوزستان به برتری رسیدند که شکست در این دیدار می‌توانست آمار ضعیف تراکتورسازی در تاریخ لیگ برترش را تکمیل‌تر کند.

تراکتورسازی با این پیروزی توانست شکست‌ناپذیری خود در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال پس از حضور مجدد در این رقابت‌ها را حفظ کند. این تیم در هفته پایانی فصل اول با نتیجه دو-صفر از همین فولاد خوزستان شکست خورد اما بعد از آن هرگز در هفته‌های پایانی لیگ برتر شکست نخورده است.

در ادامه عملکرد تراکتورسازی در هفته‌های پایانی فصول مختلف لیگ برتر فوتبال کشور را بررسی می‌کنیم:

 

لیگ نهم:

تراکتورسازی در هفته ۳۴ و پایانی لیگ نهم مهمان تیم پاس بود که با تساوی یک-یک مقابل این تیم متوقف شد. سرخ‌پوشان با تساوی در این دیدار ۴۷ امتیازی شدند اما تک امتیاز این بازی تغییری در جایگاه شاگردان فراز کمالوند ایجاد نکرد و تراکتورسازی با حضور در رده هفتم جدول لیگ نهم به کار خود در این دوره از مسابقات پایان داد.

 

لیگ دهم:

شاگردان فراز کمالوند در هفته پایانی دهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در آبادان مهمان صنعت نفت این شهر بودند و موفق شدند با نتیجه سه-یک از سد میزبان خود بگذرد.

علی‌رغم پیروزی و ۵۷ امتیازی شدن تراکتورسازی در هفته پایانی این دوره از مسابقات، سرخ‌پوشان در رده پنجم جدول باقی ماندند تا تراکتورسازی ضمن شگفتی سازی در لیگ برتر فوتبال کشور، یک فصل دیگر در انتظار کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

 

لیگ یازدهم:

تراکتورسازی در این فصل با هدایت امیر قلعه‌نویی سال خوبی داشت و توانست هواداران خود را به آینده تیمشان امیدوار کند. سرخ‌پوشان در هفته پایانی لیگ یازدهم میزبان ملوان بودند و توانستند مهمان خود را با ۲ گل شکست دهند.

شاگردان قلعه‌نویی با برتری در این دیدار ۶۶ امتیازی شدند اما با توجه به نتایج دیگر دیدارها، نتوانستند به رده نخست جدول صعود کنند و با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان اصفهان در رده دوم جدول ایستادند تا نخستین نائب قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر فوتبال کشور رقم بخورد.

تراکتورسازی در این فصل موفق شد برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

 

لیگ دوازدهم:

تراکتورسازی در هفته پایانی لیگ دوازدهم میزبان پرسپولیس بود و موفق شد این تیم را با نتیجه سه-یک شکست دهد. سرخ پوشان در حالی پرسپولیس را شکست دادند که فصل را با تونی اولیویرا آغاز کرده بودند اما با حسن آذرنیا به پایان رساندند.

سرخ‌پوشان تبریزی با پیروزی مقابل پرسپولیس ۶۵ امتیازی شده و با یک رده صعود در جدول رده‌بندی، از رده سوم به رده دوم رسیدند تا این تیم برای دومین سال متوالی نائب قهرمانی لیگ برتر را جشن بگیرد.

در این بازی سیدمهدی سیدصالحی، مهدی کریمیان و گیلسون سوارز برای تراکتورسازی گل زنی کردند. تک‌گل پرسپولیس نیز توسط رضا حقیقی وارد دروازه مهدی ثابتی شد.

 

لیگ سیزدهم:

تراکتورسازی در هفته پایانی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور، مهمان استقلال تهران بود که موفق شد این تیم را با نتیجه سه-یک شکست دهد تا با یک رده صعود، در رده ششم جدول قرار بگیرد. تراکتورسازی با پیروزی در این دیدار ۴۵ امتیازی شده و شکست‌ناپذیری خود در هفته‌های پایانی لیگ برتر را حفظ کرد.

 

لیگ چهاردهم:

تلخ‌ترین تجربه تراکتورسازی در لیگ برتر فوتبال به لیگ چهاردهم باز می‌گردد، جایی که سرخ‌پوشان تا هفته پایانی صدرنشین بودند اما با اتفاقاتی که در دیدار این تیم با نفت تهران در هفته پایانی مسابقات رقم خورد، شاگردان اولیویرا قهرمانی را از دست دادند.

تنها فصلی که نتیجه دیدار تراکتورسازی در هفته پایانی، منجر به از دست دادن جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی شده است، لیگ چهاردهم بود که سرخ‌پوشان پس از تساوی ۳-۳ مقابل شاگردان علیرضا منصوریان به رده دوم سقوط کردند تا سپاهانی‌ها در شب حیرت فوتبال ایران جشن قهرمانی سؤال برانگیز خود را برگزار کنند.

در دقیقه ۴ این دیدار تراکتورسازی گل اول بازی را دریافت کرد اما در دقیقه ۳۷ لوسیانو ادینیو تک‌گل علیرضا عزتی را پاسخ داد تا بازی ۲ تیم با تساوی یک-یک پیگیری شود.

گل آندرانیک تیموریان در دقیقه ۱+۴۵ و فرید کریمی در ۶۲ به نوعی قهرمانی تراکتورسازی را قطعی کرد اما اشتباهات محرز داوری و اخراج آندرانیک تیموریان در دقیقه ۶۳، کمربند میانی تراکتورسازی را از هم پاشید تا نفتی‌ها به ترتیب در دقایق ۷۶ و ۸۱ توسط علی قربانی و پادوانی به گل برسند.

تراکتورسازی با تساوی در این دیدار ۵۸ امتیازی شد و با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان، در رده دوم جدول قرار گرفت.

 

لیگ پانزدهم:

تراکتورسازی در هفته پایانی لیگ پانزدهم میزبان استقلال اهواز بود که این تیم را با شکست پنج-صفر بدرقه کرد. در این بازی آلویس نانگ، فرزاد حاتمی (۲ گل)، شاهین ثاقبی و محمد ایران پوریان برای تراکتور گلزنی کردند.

سرخ‌پوشان تبریزی با نتیجه این دیدار ۵۱ امتیازی شدند اما پیروزی مقابل استقلال اهواز تغییری در جایگاه تراکتورسازی ایجاد نکرد و این تیم با حضور در رده چهارم جدول به پایان تلاش خود در لیگ پانزدهم رسید.

 

لیگ شانزدهم:

تراکتورسازی در هفته پایانی لیگ شانزدهم میزبان نفت تهران بود و در دیداری خانگی موفق شد این تیم را با نتیجه یک-صفر شکست داده و با ۵۶ امتیاز به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان دهد. سرخ‌پوشان علی‌رغم برتری در این بازی، در جایگاه سوم جدول باقی ماندند.

 

لیگ هفدهم:

تراکتورسازی در پایان فصل سخت و پرتنش خود در دیداری خارج از خانه به مصاف فولاد خوزستان رفت و توانست با گل دقیقه ۷۸ احسان پهلوان، میزبان خود را شکست دهد.

سرخ‌پوشان تبریزی که با توجه به کسب نتایج ضعیف در هفته‌های پایانی لیگ به رده یازدهم جدول سقوط کرده بودند، با توجه به توقف پدیده مقابل گسترش فولاد، موفق شدند دوباره به رده دهم جدول صعود کنند.

تراکتورسازی در پایان لیگ هفدهم ۳۴ امتیازی شد تا یکی از ضعیف‌ترین فصل‌های حضور این تیم در تاریخ لیگ برتر رقم بخورد.