رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از هفت میلیارد و ۷۴۲ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در دو ماه نخست سال جاری با رشد ۲۲ درصدی خبر داد.        به گزارش  تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا ، فرود عسگری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اموراقتصادی  و دارایی آذربایجان شرقی و مدیر […]

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از هفت میلیارد و ۷۴۲ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در دو ماه نخست سال جاری با رشد ۲۲ درصدی خبر داد. 
  
  
به گزارش  تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا ، فرود عسگری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اموراقتصادی  و دارایی آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز اظهار کرد: در دو ماه اول سال جاری، در حوزه صادرات کالاهای پتروشیمی و میعانات گازی نیز پنج درصد پیشرفت داشته‎ایم. 
  
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت آذربایجان شرقی در حوزه‎ی واردات و صادرات گفت: استان آذربایجان شرقی به جهت وجود ظرفیت‌ها در حوزه تجارت، تولید و صنعت در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد، وجود منطقه آزاد ارس با ۵۳ هزار هکتار و منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است. 
  
وی اضافه کرد: استقرار کارخانه‌جات بزرگ در این استان، همسایگی آن با ترکیه، ارتباط با بازارهای اروپا و وجود راه‌های مواصلاتی، این استان را جزو استان‎های برتر اقتصادی در کشور قرار داده است، در همین استان سه اداره کل گمرک داریم که توان پشتیبانی در شرایط حساس از کشور را نیز دارند و در شرایط جنگ هم بسیاری از کالاهای حساس از این استان وارد می‎شد. 
  
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که مردم با کم‌ترین ایستایی و در کم‎ترین زمان، مجوز اخذ کنند، ارتباط سیستمی در صادرات و واردات گمرک که دور از تصور بود، عملی شده است، باید زنجیره تامین تجارت را تسهیل کنیم. 
  
وی با اشاره به بسته ‏های حمایتی ویژه در گمرک برای کمک به واحدهای تولیدی کشور گفت: ورود موقت از گمرک ایران با حداقل تشریفات بدون ثبت سفارش، پرداخت حقوق ورودی با تعویق تا سقف سر رسید کامل، ترخیص نسیه از انبار اقتصادی با بن بیمه و کمک به واحدهایی با کمبود نقدینگی از جمله این تسهیلات هستند، در برخی موارد واحدهای تولیدی دچار اضطرار بوده و مدارک و اسنادشان کامل نیست، در این مورد هم با استفاده از اختیارات قانونی، مجوز ترخیص صادر شود. 
  
وی در پایان تاکید کرد: بازدید از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گیرد و می‎توان برای آموزش و حل مشکل ارزش افزوده در منطقه آزاد، کلاس‌های آموزشی برگزار کرد.