هشدار به متخلفان زیست محیطی/ برخورد قاطع با هر گونه تخلف در مناطق حفاظت شده
هشدار به متخلفان زیست محیطی/ برخورد قاطع با هر گونه تخلف در مناطق حفاظت شده

به گزارش تایسیز اذربایجان  “صابر نجفی” ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره حقوقی طی یک سال گذشته، گفت: طی سال گذشته ۴۷۱ فقره پرونده قضایی در حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده است که بیشترین موارد مربوط به اداره کل با ۹۴ فقره تشکیل پرونده بوده است. وی افزود: بیشترین تخلفات زیست محیطی در استان مربوط به […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  “صابر نجفی” ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره حقوقی طی یک سال گذشته، گفت: طی سال گذشته ۴۷۱ فقره پرونده قضایی در حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده است که بیشترین موارد مربوط به اداره کل با ۹۴ فقره تشکیل پرونده بوده است.
وی افزود: بیشترین تخلفات زیست محیطی در استان مربوط به تخلفات در صید و شکار غیر مجاز، آلودگی های زیست محیطی و تخریب و تعرض به مناطق حفاظت شده بوده است.
نجفی ادامه داد: میزان ضرر و زیان دریافت شده در سال گذشته از محل محکومیت های زیست محیطی بالغ بر یک میلیارد ریال بوده است.
وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای قانون صید و شکار، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، قانون آلودگی هوا و قانون مدیریت پسماند به دقت نظارت دارد.
رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: مسئله محیط زیست یک بحث فرا ملی و مربوط به تمامی کشورهاست و حفظ محیط زیست از اهم وظایف شهروندان بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی است.
نجفی با تاکید بر اینکه هر گونه صید و شکار غیرمجاز و دخل و تصرف در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست ممنوع است، تصریح کرد: از شهروندان عزیز خواهش می کنیم هر گونه موارد صید و شکار، ایجاد هر گونه آلودگی در منابع آب، خاک و هوا، ایجاد آلودگی صوتی، پخش پسماند در طبیعت و دخل و تصرف در مناطق حفاظت شده را به نزدیک ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست و یا شماره تلفن های ۳۳۳۴۳۵۱۳ و ۱۵۴۰  اطلاع دهند تا اقدامات لازم جهت برخورد با متخلفین انجام شود.