آزادی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت عید غدیرخم از زندان‌های آذربایجان شرقی
آزادی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت عید غدیرخم از زندان‌های آذربایجان شرقی

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، رسول تقی پور با اشاره به این‌که در آستانه عید غدیر خم،۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکوم مالی از زندان های استان  آزاد شدند، اظهار کرد: ۱۹ نفر از این افراد مرد و  یک نفر زن بوده که از این تعداد چهار نفر سید هستند. وی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، رسول تقی پور با اشاره به این‌که در آستانه عید غدیر خم،۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکوم مالی از زندان های استان  آزاد شدند، اظهار کرد: ۱۹ نفر از این افراد مرد و  یک نفر زن بوده که از این تعداد چهار نفر سید هستند.

وی ادامه داد: ۱۰ نفر این افراد از تبریز و ۱۰ نفر از شهرستان های سراب، مراغه، مرند و میانه هستند.

وی مجموع بدهی این افراد را  ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان از طریق شکات تخفیف گرفته شد و مابقی نیز با کمک بالاعوض ستاد دیه و خیرین استان تامین شده است.

تقی پور اضافه کرد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از زندان های استان آزاد شده اند که یک نفر خانم و ۱۳۰ نفر مرد بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ، شش میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان از طریق دادخواست اعسار، دو میلیارد و۴۹۰ میلیون تومان از طریق رضایت شکات، ۱۶۴ میلون تومان از طریق کمک‌های مالی خانواده زندانیان، ۹۴۱ میلیون تومان از طریق تسهیلات چهار درصدی و ۶۳۸ میلیون تومان توسط کمک بالاعوض ستاد دیه تامین شده است.

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: ۸۱ نفر از این محکومان، محکوم مالی، ۳۸ نفر محکوم مهریه، ۱۰ نفر محکوم نفقه و دو نفر نیز به دلیل ایراد صدمه بدنی در زندان ها به سر می بردند که آزاد شدند.