فارغ‌التحصیل دانشگاهی بدون مهارت وارد بازار کار می‌شوند/ ۵ واحد بزرگ صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشتند
فارغ‌التحصیل دانشگاهی بدون مهارت وارد بازار کار می‌شوند/ ۵ واحد بزرگ صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش تایسیز اذربایجان ، مجید خدابخش در حاشیه سفر به بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حفظ اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی استان را مهم‌ترین اولویت اقتصادی ذکر کرد و گفت: اگر فعالیت واحدهای تولیدی و اشتغال موجود در آنها را حفظ نکنیم نمی‌توانیم انتظار جذب سرمایه‌گذار جدید داشته باشیم. وی، با اشاره […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، مجید خدابخش در حاشیه سفر به بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حفظ اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی استان را مهم‌ترین اولویت اقتصادی ذکر کرد و گفت: اگر فعالیت واحدهای تولیدی و اشتغال موجود در آنها را حفظ نکنیم نمی‌توانیم انتظار جذب سرمایه‌گذار جدید داشته باشیم.

وی، با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان در سال‌های اخیر، افزود: تعدادی از واحدهایی که در این مدت فعالیت آنها متوقف شده است به دلیل ناآشنا بودن صاحبان آنها به امر تولید یا در نظر نگرفتن شرایط اقتصادی و بازار بوده که همه این مسائل باید احصا شود تا بتوان در مورد احیای آنها تصمیم‌گیری کرد.
وی افزود: در ۶ ماه گذشته حدود پنج واحد بزرگ صنعتی در استان احیا و به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و سیاست مدیریت استان نیز حفظ اشتغال واحدهای صنعتی و تولیدی موجود است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار در استانداری، در بیش از یکصد واحد تولیدی شخصاً حضور یافته‌ام، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید اطلاعات تمام واحدهای صنعتی را در پرتال خود قرار دهد و مردم به عنوان ولی نعمت مسئولان از این وضعیت اطلاع داشته باشند.
خدابخش درخصوص وضعیت اشتغال در استان نیز گفت: با توجه به اینکه دولت ظرفیت استخدام ندارد، بنابراین باید بر روی مهارت جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کار کنیم.
وی افزود: هم‌اکنون ما در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی حتی رشته‌های مهندسی به دنبال مهارت نیستیم و کسانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند بدون مهارت وارد بازار کار می‌شوند.
خدابخش خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراکز فنی و حرفه‌ای متعددی با هزینه دولت فعال هستند و فارغ‌التحصیلان می‌توانند مهارت‌های لازم را آموزش ببینند و از طریق مهارت می‌توانیم تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کنیم.