راه‌اندازی ناحیه صنعتی کفش تبریز در ۳۲ هکتار
راه‌اندازی ناحیه صنعتی کفش تبریز در ۳۲ هکتار

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازفارس،  مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، افزود: برخی از بانک‌ها با عملکرد مطلوب خود، توانسته‌اند بیش از سهمیه استانی و حتی بیشتر از دیگر استان‌ها سهمیه جذب کنند. وی در عین حال با تاکید بر لزوم استخراج علل بی‌اقبالی برخی مراجعه‌کنندگان به دریافت تسهیلات اشتغال و […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازفارس،  مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، افزود: برخی از بانک‌ها با عملکرد مطلوب خود، توانسته‌اند بیش از سهمیه استانی و حتی بیشتر از دیگر استان‌ها سهمیه جذب کنند.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم استخراج علل بی‌اقبالی برخی مراجعه‌کنندگان به دریافت تسهیلات اشتغال و همچنین تسریع بانک‌ها در فرایند تصویب طرح‌ها، افزود: عملکرد تعداد معدودی از بانک‌های استان مطلوب نبوده و باید در عملکردشان تجدید نظر کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه از احداث ناحیه صنعتی کفش تبریز در مساحت ۳۲ هکتاری خبر داد و با اشاره به ضرورت توجه به حوزه تولید و بازاریابی کفش به عنوان مزیت تولید و اشتغال تبریز، گفت: ایجاد آزمایشگاه مرجع ملی «چرم» در منطقه مهم و ضروری است تا این صنعت از حالت سنتی خارج شده و با به روزشدن در سایه آموزش، طراحی، تحقیق و توسعه منطبق با سلایق مردم و برندسازی، پوست‌اندازی کند.

خدابخش با اشاره به بازدید رئیس جمهور از بازار کفش تبریز در سفر اردیبهشت ماه سال جاری، اظهار کرد: این بازدید نقطه آغازی برای برگزاری جلسات متعدد بود تا در نهایت تصمیم گرفته شود تا ناحیه صنعتی کیف و کفش چرم تبریز با ظرفیت استقرار ۱۲۰ واحد ایجاد شود.

ویبا بیان این که در این ناحیه صنعتی، مراکز بازاریابی، خدماتی و تحقیق و توسعه می‌تواند راه‌اندازی شود، ادامه داد: وجود چنین ناحیه‌ای باید سبب شود تا تولیدکنندگان با استانداردهای لازم در زمینه تولید کیف و کفش چرم آشنا شده و هم‌افزایی داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر آموزش مهارت‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای استان تأکید کرد و گفت: برای آموزش مهارت‌ها به‌خصوص در زمینه نرم‌افزاری، ابزارها و هزینه‌های مورد نیاز را تأمین خواهیم کرد.