رکورد بورس در تاریخ ایران شکسته شد
رکورد بورس در تاریخ ایران شکسته شد

به گزارش تایسیز اذربایجان روز باشکوه بورس تهران در تاریخ ۵۰ ساله این بازار در حالی رقم خورد که شاخص با جهش ۷۶۹۷ واحدی، اتفاق تازه ای رقم زد و برای اولین بار چشم سهامداران به پله ۱۹۵ هزار و ۱۰۴ واحدی روشن شد. این در حالیست که روز گذشته شاخص با پرواز بلند ۶۷۷۰ واحدی، […]

به گزارش تایسیز اذربایجان روز باشکوه بورس تهران در تاریخ ۵۰ ساله این بازار در حالی رقم خورد که شاخص با جهش ۷۶۹۷ واحدی، اتفاق تازه ای رقم زد و برای اولین بار چشم سهامداران به پله ۱۹۵ هزار و ۱۰۴ واحدی روشن شد. این در حالیست که روز گذشته شاخص با پرواز بلند ۶۷۷۰ واحدی، تاریخ ساز شد و با رشد ۳/۷ درصدی بیشترین بازده روزانه بورس از ۲۱ شهریور رقم خورده بود. آنطور که دنیای اقتصاد نوشته، از عوامل اصلی رشد یکدست تقاضا در تمامی صنایع بورسی ورود پول‌های تازه به بازار است که در تداوم قدرت‌نمایی فعالان حقیقی انعکاس یافت.
بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام صنعتی و معدنی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان به ثبت رسید و اکثر شاخص‌های بازار سرمایه روند مثبتی داشتند. حجم معاملات به ۴٫۸ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات بورس رقم ۱۷۷۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. آیفکس نیز با رشد ۸۳ واحدی روبه‌رو شد و به تراز ۲۲۳۴ واحدی صعود کرد.