برشتولد: تحريم‌هاي آمريكا غيرقانوني است، همكاري خود را با ايران ادامه مي‌دهيم
برشتولد: تحريم‌هاي آمريكا غيرقانوني است، همكاري خود را با ايران ادامه مي‌دهيم

به گزارش تایسیز اذربایجان میشائیل کلور_برشتولد با بيان اين مطلب، افزود: از مشكلات كنوني كه دولت آمريكا براي ايران درست كرده است باخبريم، اما دولت آلمان عليرغم اين سياست‌ها همچنان بر توافق خود در برجام پايبند است. وي با اشاره به تفاهم نامه اخير منعقد شده با آلمان، اضافه كرد: اين تفاهم نامه بستر مفيدي را […]

به گزارش تایسیز اذربایجان میشائیل کلور_برشتولد با بيان اين مطلب، افزود: از مشكلات كنوني كه دولت آمريكا براي ايران درست كرده است باخبريم، اما دولت آلمان عليرغم اين سياست‌ها همچنان بر توافق خود در برجام پايبند است.

وي با اشاره به تفاهم نامه اخير منعقد شده با آلمان، اضافه كرد: اين تفاهم نامه بستر مفيدي را براي تداوم همكاري‌ها فراهم آورده است.

برشتولد با بيان اهميت جايگاه SME ها، گفت: تكيه گاه حقيقي اقتصاد آلمان همين SME ها هستند و با تمام توان و كمال ميل از همكاري SMEهاي دو كشور استقبال مي كنيم.

سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران سرمايه گذاري روي SMEها را كار درستي دانست و افزود: خلاقيت و نوآوري از سوي همين SMEها عملي مي شود و SMEها فرصت هاي بازار را بخوبي درك مي كنند.

نجفي: به شرايط سخت تحريم عادت داريم، دولت آلمان كنارمان باشد

صادق نجفی همچنين در اين دیدار با بيان برخي آمار و عملكرد سازمان متبوع خود، افزود:  بیس از ۹۰ درصد از صنایع کشور  SME ها هستند و انتظار داریم در این مقطع دولت آلمان این صنایع را حمایت کند.

وي با اعلام اينكه وزیر جدید صمت بر اهمیت آموزش و استفاده از تکنولوژی روز دنیا تاکید دارند، تصريح كرد: خواهان تداوم همکاری‌های آموزشی با آلمان هستیم و برگزاري دوره های giz برای صاحبان صنایع کوچک و متوسط کشور  بسیار تاثیرگذار بود.

نجفي با اشاره به سابقه همكاري خود با آلماني‌ها در دوران تصدي مسئوليت شهرداري تبريز، گفت: در زمينه خواهرخواندگي هامبورگ با تبريز و برقراري پروازهاي هامبورگ – تبريز سفراي آلمان نهايت همكاري را با ما داشتند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  با تاكيد بر جايگاه SME ها در اقتصاد دو كشور، اضافه كرد: انتظار داريم تا در سفارت كسي را تعيين كنيد كه در خصوص SME ها با ما همكاري جدي داشته باشد.

نجفي در ادامه خواستار توجه ويژه به كم شدن زمان صدور ويزا براي حضور شركت‌هاي SME ايران در نمايشگاه‌هاي آلمان و يا شركت آن‌ها در دوره هاي آموزشي كوتاه مدت اين كشور شد و گفت: سفير آلمان در سفرهاي استاني خود در كشور ما از واحدهاي توليدي كوچك و متوسط مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي بازديد به عمل آورد.

وي همچنين يادآور شد: انتظار داريم تا شركتهاي آلماني در نمايشگاه SME هاي ما كه سال آينده برگزار مي‌شود جهت برقراري ارتباط بيبشتر شركت كنند.

معاون وزير صمت در ادامه با بيان اينكه بايد واقعيت‌هاي ايران در حوزه صنايع كوچك و متوسط به كشورهاي اروپايي منتقل شود، تصريح كرد: در دنيا كشورهاي زياده خواه (مانند آمريكا) وجود دارد، اما ما عادت داريم كه در شرايط سخت كار كنيم و از دولت آلمان انتظار داريم كه در كنارمان باشد.

نجفي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر لزوم مهيا كردن بسترهاي لازم براي حضور الماني در ايران، تصريح كرد: البته كه اقتصاد دستوري نيست و ما بايد بستر لازم را براي حضور آلماني در ايران فراهم آوريم و اگر بخش خصوصي دو كشور به هم نزديك شود، اين بستر فراهم خواهد شد.

گفتني است كه میشائیل کلور_برشتولد نيز در پايان اين ديدار گفت: در حال رفع مشكلات مربوط به صدور ويزا و كم كردن زمان اين فرآيند براي تسهيل ورود شركتهاي ايراني در نمايشگاههاي آلمان يا شركت آنها در دوره هاي آموزشي كشورمان از طريق افزايش ظرفيت پذيرش درخواستها هستيم.