بودجه فرهنگی زیر نیم درصد کاهش یافته است
بودجه فرهنگی زیر نیم درصد کاهش یافته است

به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به پرداختن به مفاهیم انقلاب در قالب هنر اظهار داشت: زبان هنر بهترین زبان برای معرفی دستاوردهای انقلاب و کارکردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر است. اما متاسفانه همانطور که در سایر عرصه‌ها نتوانستیم از زبان هنر آن طور که باید استفاده کنیم، در این زمینه نیز استفاده […]

به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به پرداختن به مفاهیم انقلاب در قالب هنر اظهار داشت: زبان هنر بهترین زبان برای معرفی دستاوردهای انقلاب و کارکردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر است. اما متاسفانه همانطور که در سایر عرصه‌ها نتوانستیم از زبان هنر آن طور که باید استفاده کنیم، در این زمینه نیز استفاده مطلوب از زبان هنر نشده است و نتوانستیم از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: نیاز است تا همه دستگاه‌های متولی در این موضوع، به این امر مهم بها دهند. هنوز آن حال و هوای دهه فجر و جشن‌های ۴۰ ساله ایجاد نشده است و هنوز کم دیده می‌شود البته اخیرا فقط بحث جشنواره فیلم فجر و مباحث آن شروع شده و معتقد هستم که بسیار دیر شروع شده است.

زیربنای انقلاب، یک زیربنای فرهنگی است

سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است تصریح کرد: زیربنای حرکتی که در ایران در قالب انقلاب اتفاق افتاد یک زیربنای فرهنگی بود بنابراین از یک غنای بسیار بالایی در عرصه‌های فرهنگ و هنر برخوردار است یعنی ۴۰ سال انقلاب سرشار از صحنه‌های ارزشمند ادبی، هنری و فرهنگی است.

هرچقدر در بحث فرهنگی هزینه کنیم سرمایه‌گذاری کردیم

این نماینده مردم در مجلس دهم در مورد سرمایه‌گذاری در زمینه مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی در قالب هنر اظهار داشت: این دستاوردها و حرکت انقلابی را می‌توان در قالب تئاتر، سریال، فیلم، ادبیات، شعر، تابلو و سایر فعالیت‌های فرهنگی ترسیم کرد از این رو این کارها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است یعنی هرچقدر در این زمینه‌ها هزینه کنیم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از بودجه فرهنگ و هنر گفت: متاسفانه در لایحه بودجه ۹۸، بودجه حوزه فرهنگ و هنر نه تنها افزایش نیافته بلکه زیر نیم درصد کاهش داشته یعنی در سال ۹۷ این بودجه حدود ۷ دهم درصد بود که در سال ۹۸ به ۴ دهم درصد کاهش داشته است.