امام جمعه تبریز: حادثه تروریستی زاهدان ناشی از عصبانیت استکبار است
امام جمعه تبریز: حادثه تروریستی زاهدان ناشی از عصبانیت استکبار است

حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، چنین حرکات تروریستی را کور و بی نتیجه خواند و اظهار داشت: مزدوران استکبار با چنین عملیات هایی به دنبال ضربه زدن به ملت ایران هستند اما این حوادث خللی در شکوه و عظمت برپایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نخواهد داشت. وی افزود: تروریست‌های مزدور […]

حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، چنین حرکات تروریستی را کور و بی نتیجه خواند و اظهار داشت: مزدوران استکبار با چنین عملیات هایی به دنبال ضربه زدن به ملت ایران هستند اما این حوادث خللی در شکوه و عظمت برپایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نخواهد داشت.
وی افزود: تروریست‌های مزدور در جاده خاش – زاهدان ۲۷ نفر از سپاه پاسداران را در اتوبوس به شهادت رساندند و تعدادی را مجروح کردند که دلیل اصلی این حملات وحشیانه، شکست چندین باره استکبار جهانی از مردم ایران و راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن می باشد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام استکبار، به دنبال تلخ کردن کام ملت ایران هستند تا به جای اینکه مردم این شیرینی جشن چهل سالگی را لمس کنند، تلخی چنین حوادثی را برای مردم رقم بزنند.
وی اضافه کرد: در حالی که سردمداران کفر و استکبار در همایش و نمایش مضحک ورشو، مشغول توطئه علیه ایران و مردم مظلوم فلسطین برای به حاشیه راندن حقوق حقه فلسطین و ائتلاف علیه ایران هستند، چنین حادثه تروریستی در ایران اتفاق می‌ افتد که نشانه ای بارز از ارتباط این جریان هاست.
حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: دشمنان نظام و انقلاب بدانند هیچ‌گاه ملت شهید پرور و دشمن ستیز ایران اسلامی با عملیات های تروریستی و روانی دشمنان از راه ولایت فاصله نخواهند گرفت، چون خون شهدای دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی درخت تنومند انقلاب را آبیاری می‌ کند.
وی تاکید کرد: با توجهات ویژه خدا و به برکت خون شهدا امروز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان به یک قدرت بدون رقیب تبدیل شده است و حرکت های تروریستی بزدلانه ایادی استکبار مردم را در حراست و دفاع از آرمان های امام، انقلاب و شهدا مصمم تر می کند.
خطییب جمعه تبریز به پیام مهم مقام رهبری به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان در این پیام دستاوردهای انقلاب را در چهار دهه تبیین و تشریح کرده و توصیه‌ هایی را ارایه نمودند، گفت: در این بیانیه ۴۱ بار از کلمه جوان و ۲۸ بار از کلمه اقتصاد استفاده شده است و به حق منشوری برای گام دوم انقلاب برای تمدن‌ سازی است.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه مسیر آینده انقلاب اسلامی را ترسیم کرده‌اند تا به تبع آن انقلاب بتواند به آرمان خود که ایجاد تمدن انقلاب اسلامی است، برسد.
وی به فرا رسیدن ۲۹ بهمن سالروز قیام تاریخی مردم تبریز علیه رژیم ستمشاهی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این حادثه عظیم و تاثیرگذار در انقلاب فراموش نشدنی است، گفت: این قیام پیام های مهم داشت که نمایش ویژگی‌ها و خصلت‌های برجسته مردم تبریز، ایمان عمیق دینی، غیرت دینی، شجاعت و موقعیت شناسی و پیشرو بودن و صف شکن بودن و انجام کارهای نوآورانه از جمله این پیام ها است.
حجت الاسلام آل هاشم، نشان دادن پیوستگی مردم و ارتباط اقوام با یکدیگر را از دیگر پیام های مهم قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز برشمرد و گفت: اقوام ایران متصل به یکدیگر هستند و این همان نکته ‌ای بود که دشمنان روی آن متمرکز شده بودند و می‌ خواستند تا اقوام ایران را در مقابل هم قرار دهند.