آیا گرانی و بیڪاری امتحان الهی است ؟!
آیا گرانی و بیڪاری امتحان الهی است ؟!

آیا گرانی و بیڪاری امتحان الهی است ؟! مهدی حافظ زاده نقد سخنان آیت الله و مرجع تقلیدی همچون مصباح یزدی شاید برای هر منتقدی باعث دردسر شود اما سڪوت نڪردن در خصوص اظهار نظر اخیر جناب ایشان در شرایط ڪنونی ڪه مردم و ڪشور به آرامش احتیاج دارند شایدامتحان الهی باشد وبدین سبب امیدوارم […]

آیا گرانی و بیڪاری امتحان الهی است ؟!

مهدی حافظ زاده

نقد سخنان آیت الله و مرجع تقلیدی همچون مصباح یزدی شاید برای هر منتقدی باعث دردسر شود اما سڪوت نڪردن در خصوص اظهار نظر اخیر جناب ایشان در شرایط ڪنونی ڪه مردم و ڪشور به آرامش احتیاج دارند شایدامتحان الهی باشد وبدین سبب امیدوارم بتوانم از این آزمون نمره قبولی گرفته باشم. ذڪر چند نڪته در باب فرمایش این روحانی ذی نفوس ضروریست .
۱_ آیت الله مصباح یزدی در نهایت تعجب فرموده اند گرانی و بیڪاری امتحان الهی است. اظهار نظری ڪه حتی باعث شگفتی دینداران شده است ! با رصد دیدگاه مردم در فضای مجازی خطاب به ایشان نهایت اعتراض عمومی به این سخن قابل فهم است .
۲_ حتما این مرجع تقلید قبول دارند علت اصلی مشڪلات اقتصادی ریشه در تحریم های خارجی و صدالبته ضعف مدیریت اقتصادی در ۴۰ سال اخیر دارد . حال این بی تدبیری را چگونه ایشان امتحان الهی دانسته اند جای بسی شگفتی است ! مردم در فضای مجازی از جناب آیت الله پرسیده اند آیا ۴۰ سال امتحان الهی پایانی نخواهد داشت؟ واینڪه ملت شریف ایران ڪی قرار است از این قبیل امتحان‌هایی فارغ التحصیل شوند؟ برخی نیزبه طنز خود را دڪترای قبولی از امتحان گرانی و بیڪاری دانسته اند!
۳_ در روزهایی ڪه همه دولتمردان و مسولین ارشد نظام بر تحمیل جنگ اقتصادی یه ملت از سوی دشمنان تاڪید دارند از بزرگان انتظار بیان سخنان امیدآفرین می رود . چیزی ڪه از اظهار نظر جناب آیت الله مصباح احساس می شود این است ڪه هرڪس در قبال گرانی و بیڪاری معترض باشد از امتحان الهی مردود خواهد شد ڪه این را به خود خداوند تبارڪ و تعالی واگذار می ڪنیم.