نمایشگاه عکس‌های دوسالانه نور افتتاح شد/ محمدپور: تبدیل هر تهدید به فرصت از ویژگی های انقلاب است
نمایشگاه عکس‌های دوسالانه نور افتتاح شد/ محمدپور: تبدیل هر تهدید به فرصت از ویژگی های انقلاب است

  نمایشگاه عکس‌های دوسالانه نور افتتاح شد/ محمدپور: تبدیل هر تهدید به فرصت از ویژگی های انقلاب است نمایشگاه آثار منتخب دوسالانه سراسری عکس نور در گالری‌های خانه فرهنگ شهر تبریز افتتاح شد.   مراسم افتتاحیه چهارمین دوسالانه سراسری عڪس نور ساعتی پیش با حضور محمد محمدپور مدیرڪل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، […]

 

نمایشگاه عکس‌های دوسالانه نور افتتاح شد/ محمدپور: تبدیل هر تهدید به فرصت از ویژگی های انقلاب است

نمایشگاه آثار منتخب دوسالانه سراسری عکس نور در گالری‌های خانه فرهنگ شهر تبریز افتتاح شد.

 

مراسم افتتاحیه چهارمین دوسالانه سراسری عڪس نور ساعتی پیش با حضور محمد محمدپور مدیرڪل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، سرهنگ دوم هاشمی معاون فرهنگی سپاه عاشورا و ڪمال الدین شاهرخ دبیر دوسالانه عڪس نور در سالن اجتماعات خانه فرهنگ شهر تبریز افتتاح شد.
محمد محمدپور مدیرڪل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار ڪرد: دوسالانه عڪس نور رویداد مهم و قابل توجهی است ڪه امسال به پله چهارم خود رسیده و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده است.

وی افزود: چه خوب است ڪه از لنز دوربین و از دید تیز هنرمندان به مقوله های فرهنگی و اجتماعی نگاه ڪنیم‌.
محمدپور عنوان ڪرد: یڪی از ویژگی های انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه نظام، تبدیل هر تهدید به فرصت و بهره برداری از تمامی لحظات در مقاطع مختلف است. درنتیجه ڪشوری ڪه همواره در معرض توطئه براندازی از سوی دشمن بوده، توانسته است با فراست و مهارت این دسیسه و خطرات را رفع ڪند.
مدیر ڪل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به دفاع مردم از نظام و ارزش های انقلاب اسلامی گفت: جریان ۹ دی زمینه ساز و بستر انسجام ملی است. به برڪت انقلاب اسلامی، بسیاری از واژه ها و مفاهیم ڪه در طول تاریخ، ملت بزرگ ایران را در برابر بیگانگان حفظ ڪرد و  در برهه ای به فراموشی سپرده شده را دوباره به میدان آورد.
وی با تاڪید براینڪه باید از سرمایه های اجتماعی محافظت ڪرد، ادامه داد: یڪی از این سرمایه ها بصیرت است ڪه دین مبین اسلام هم بر آن تاڪید می ڪند. انسان باید مسیری را طی ڪند تا به بصیرت برسد.
محمد ابراهیمی از استان مرڪزی با مجموعه «هجوم خالی اطراف»، علی ابڪ از سمنان با مجموعه «ظرفیت های صنعتی و معدنی سمنان»، داود ایزدپناه از ڪهگیلویه و بویراحمد با مجموعه «ڪوچ عشایر قشقاییم»، ساسان جواد نیا از گیلان با مجموعه «زندگی عشایر تالش»، پیمان حمیدی پور از خراسان شمالی با مجموعه «آیین و رسوم قوم ترڪمن در عید قربان»، مریم داور نیا از خراسان شمالی با مجموعه «اردوهای جهادی»، عارف زیودار از لرستان با مجموعه «توریسم جغرافیایی»، حمید عابدی از قم با مجموعه «عهد سربازی»، جواد عسگر اوغلی از آذربایجان غربی با مجموعه «دامدار»، مهدی علیزاده از اصفهان با مجموعه «احیای زندگی»، بهزاد علیپور از همدان با مجموعه «داز»، رضا فلاحی مطلق از آذربایجان شرقی با مجموعه «تولید صابون مراغه»، فائزه ڪابلی از گلستان با مجموعه «سین هشتم؛ سین سیل»، پرویز گلی زاده از آذربایجان شرقی با مجموعه «یاشماق»، مهسا معقولی از گلستان با مجموعه «فراموش شدگان»، نگین محمدی فر از اصفهان با مجموعه «مرگ و زندگی»، وحید مومن زاده از اصفهان با مجموعه «روایت های غیر رسمی از آتش و فولاد» هنرمندانی هستند ڪه در بخش ویژه حضور دارند و آثار آنها در گالری یاسمی خانه فرهنگ تبریز به نمایش درآمده است.

در بخش آزاد هم علی اسداللهی سوته از گیلان با مجموعه «آلودگی آب وخاڪ شمال ایران»، یوسف اڪبری از آذربایجان شرقی با مجموعه راهیان نور، امین برنجڪار از فارس با مجموعه «بازماندگان ڪوچ هامون»، احسان جزینی از اصفهان با مجموعه «راهی ڪه از سر گرفتیم»، ڪیوان جعفری از مازندران با «مجموعه خدا، بنده»، حسین حاجیلری از تهران با مجموعه «خروش عاشقی»، هادی دهقانپور از خراسان رضوی با مجموعه «طلای سرخ»، امین رحمانی از قزوین با مجموعه «قربانیان پس از زلزله»، میترا زرگرانی از خراسان رضوی با مجموعه «مادران شهدا»، مطهره سپاهی از قم با مجموعه «ڪودڪانه»، صابر قاضی از آذربایجان شرقی با مجموعه «غیاب»، رضا ڪامران سامانی از چهارمحال بختیاری با مجموعه «چشمه نمڪ»، رضوان مطهری از استان مرڪزی با مجموعه «جهاد فرهنگی طلبه جوان»، سعیدرضا مقصودی از استان مرڪزی با مجموعه «تلنگر»، پژمان مولایی از خوزستان با مجموعه «قطار بدون مقصد» و مینا نوعی از آذربایجان شرقی با مجموعه «مرگ خاموش» حضور دارند و آثار آنها در گالری میرعلی تبریزی به نمایش گذاشته شده است.
همچنین در بخش جنبی نمایشگاه، مجموعه ای از ۱۲ تصویر با موضوع ایستادگی مردم ایران در برابر استڪبار، بصیرت و همدلی مردمی به نمایش درآمده است.
عادل عزیزی و مجتبی عرب زاده عڪاسان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد ملڪ پور از تسنیم و شهاب الدین ایوبی عڪاس خبرگزاری مهر هنرمندانی هستند ڪه آثار آنها در بخش جنبی دوسالانه نور به نمایش درآمده است.
بازدید از آثار برتر دوسالانه نور تا ۱۶ دی ماه در گالری های یاسمی و میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز برای عموم آزاد است.
گفتنی است چهارمین دوسالانه سراسری عڪس نور به همت سازمان بسیج هنرمندان و به میزبانی شهر تبریز در حال برگزاری است.