کریم صادق زاده :تلاش خانه کارگر برای تحقق جهش تولید 
کریم صادق زاده :تلاش خانه کارگر برای تحقق جهش تولید 

  کریم صادق زاده :تلاش خانه کارگر برای تحقق جهش تولید  به گزارش تایسیز نیوز درنشست کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز بمناسبت روز جهانی کارگر مطرح شد: خانه کارگر در جهت تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده (جهش تولید) تلاش خواهد کرد. مهمترین مشکل کارگری در سال […]

 

کریم صادق زاده :تلاش خانه کارگر برای تحقق جهش تولید 

به گزارش تایسیز نیوز درنشست کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز بمناسبت روز جهانی کارگر مطرح شد:
خانه کارگر در جهت تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده (جهش تولید) تلاش خواهد کرد.

مهمترین مشکل کارگری در سال ۹۹ موضوع افزایش دستمزد و بیمه بیکاری می باشد ،که در اثر شروع کرونا ۳۰ هزار نفر از کارگران استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند .

یکی از مهمترین مشکل کارگر بحث امنیت شغلی میباشد ،۸۵ ٪ کارگران بصورت قرار داد حجمی ،موقت ، روز مزدی و فصلی در کارگاه ها مشغول بکار می باشند.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که با وجود تصویب در مجلس شورای اسلامی ،هنوز به مرحله عمل نیامده است،

برای توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی ،طرحی برای توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی آماده شده که در طول هفته کارگر برای تصویب به نمایندگان محترم مجلس تقدیم خواهد شد.

در مورد افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان متاسفانه کم لطفی شد و با بی قانونی و با وجود مخالفت نمایندگان کارگران این مصوبه را ابلاغ کردند و ما نیز برای احقاق حقوق خود شکایت خود را به خدمت مقام معظم رهبری ،رئیس قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری تقدیم کردیم.

در اولین روز گرامیداشت هفته کارگر در استان ،با پیام نماینده ولی فقیه در استان و استانداری آذربایجان شرقی بصورت ویدیو کنفرانس شروع خواهد شد.

در این هفته از پیشکسوتان کارگری که در جهت تحقق حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش کردند تقدیر خواهد شد.

در این هفته با حضور در چند کارگاه و توزیع وسایل بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی ،بصورت نمادین از تلاشگران عرضه تولید قدردانی خواهد شد.
با تلاش خانه کار گر و نماینده کارگران و همت مسئولان استان ،واحدهای صنعتی و کارگری مشکل دار که در دولت دهم ۲۱۰ بود به ۱۱ عدد رسید.

هفته کارگر امسال توام شد با بحث کرونا ، لذا در این مورد مسابقات گوناگونی از جمله ،مسابقه عکاسی ،مقاله نویسی و در خانه بمانیم ،بصورت غیر حضوری برگزار خواهیم کرد.

احداث خانه امید برای بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی با امکانات ورزشی، تفریحی و سرگرمی و فرهنگی برای بازنشستگان محترم سازمان تامین اجتماعی از خواسته های اساسی خانه کارگر می باشد.

دبیر خانه کارگر در مورد واگذاری کارخانه ماشین سازی گفت : این کارخانه ۹ بار توسط شرکت خصوصی سازی واگذار شده بود و در تمامی این واگذاری ها ما مخالفت خود را اعلان کردیم ،خواسته ما واگذاری کارخانه به گروه شستا بود ، ولی الان کارخانه روند پیشرفت و توسعه خود را طی می کند و عمده بحث ما در واگذاری ها سو مدیریت در واگذاری کارخانجات به بخش خصوصی بود.

وی در مورد بحث حمایت اصناف اظهار داشت :۵۰٪ کارگاه هایی که کد بیمه تامین اجتماعی دارند از اصناف مختلف بود ،از دولت محترم میخواهم که اصناف در بحث کرونا دچار ضرر و زیان شدند با افراق در حق بیمه و مالیات آنها در این مورد کمک احوال آنها باشند.