توسعه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز
توسعه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه مهمترین برنامه اتوبوسرانی تبریز در سال جدید توسعه هوشمندسازی ناوگان جهت سهولت در استفاده از ناوگان اتوبوسرانی می باشد. با توجه به توسعه حمل و نقل هوشمند در سالیان اخیر، با طراحی اپلیکیشن موبایلی قصد داریم تا اقدامات اساسی جهت مدیریت سفر شهروندان و جلوگیری از انتظار در […]

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه

مهمترین برنامه اتوبوسرانی تبریز در سال جدید توسعه هوشمندسازی ناوگان جهت سهولت در استفاده از ناوگان اتوبوسرانی می باشد.

با توجه به توسعه حمل و نقل هوشمند در سالیان اخیر، با طراحی اپلیکیشن موبایلی قصد داریم تا اقدامات اساسی جهت مدیریت سفر شهروندان و جلوگیری از انتظار در ایستگاهها را به انجام برسانیم

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه مهندس غنی زاده سرپرست این شركت با اعلام این خبر گفت: تکمیل و توسعه ی سیستم هوشمند سازي ناوگان اتوبوسراني و نوسازی ناوگان از مهمترین برنامه هایی است که شركت واحد در برنامه‌هاي امسال خود قرار داده است.
غنی زاده افزود : برای نخستین بار در کشور در سال ۱۳۸۶، سیستم حمل‌و‌نقل عمومی تبریز به کارت بلیت الکترونیکی مجهز گردید و پرداخت پول نقد نیز متوقف شده است و در ادامه ی تکمیل سیستم هوشمند، اتوبوسرانی تبریز به شبکه‌ای مجهز شده که در هر لحظه از شبانه روز اطلاعات مربوط به وضعیت تک تک اتوبوس‌های فعال و غیر فعال در خطوط اتوبوسرانی در دسترس می باشد.
غنی زاده در ادامه گفت : این سیستم به مدیریت حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کند تا با اطلاع از نحوه پراکندگی اتوبوس‌ها در خطوط، سیستم را به نحوی مدیریت کند که خدمات‌رسانی به شهروندان، هوشمندانه و در عین حال هدفمند انجام شود ضمن اینکه با نصب نمایشگرهای زمان رسیدن اتوبوس در ایستگاههای سطح شهر، شهروندان محترم میتوانند از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند.
وی افزود:  در حال حاضر تمامي‌عملكرد ناوگان اتوبوسراني تبریز و حومه به صورت هوشمند مديريت، كنترل و نظارت مي‌شود كه اين مسئله يك اتفاق مهم در حوزه حمل‌ونقل عمومي‌به حساب مي‌آيد  ولی با این وجود، با توجه به توسعه حمل و نقل هوشمند در سالیان اخیر، با طراحی اپلیکیشن موبایلی قصد داریم تا اقدامات اساسی جهت مدیریت سفر شهروندان و جلوگیری از انتظار در ایستگاهها  را به انجام برسانیم تا شهروندن محترم و مسافرین عزیز بتوانند قبل از انجام سفردرونشهری خود ، از موقعیت و زمان رسیدن اتوبوس به نزدیکترین ایستگاه و یا دیگر مدهای ترکیبی مسافرت درونشهری مطلع و اختیار لازم برای انتخاب مد حمل و نقل خود را داشته باشند.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در خاتمه ابراز امیدواری کرد پروژه ی اپلیکیشن موبایلی مدیریت خدمات سفر اتوبوسرانی تا پایان سه ماهه نخست سال جاری عملیاتی و بتدریج تا پایان سالجاری تکمیل گردد.