آمریکا: برای آزادی «سیروس عسگری» با ایران مبادله زندانی انجام ندادیم
آمریکا: برای آزادی «سیروس عسگری» با ایران مبادله زندانی انجام ندادیم

آمریکا: برای آزادی «سیروس عسگری» با ایران مبادله زندانی انجام ندادیم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفت که برای آزادی دانشمند ایرانی از آمریکا مبادله زندانی میان تهران و واشنگتن انجام نشده است. به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفته که آزادی «سیروس عسگری»، دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا در قالب […]

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفت که برای آزادی دانشمند ایرانی از آمریکا مبادله زندانی میان تهران و واشنگتن انجام نشده است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفته که آزادی «سیروس عسگری»، دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا در قالب مبادله زندانی با ایران نبوده است.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در صفحه اینستاگرامش از عزیمت سیروس عسگری دانشمند ایرانی بازداشت شده از آمریکا به ایران خبر داد و با انتشار یکی از پیام‌های توئیتریش که خواستار آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا شده بود، نوشت: «سلام دوستان یک خبر خوب، هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.»

«مورگان اورتگاس»، امروز مدعی شده که ایالات متحده آمریکا از دسامبر ۲۰۱۹ به دنبال بازگرداندن آقای عسگری به ایران بوده است. او همچنین گفته که بازگشت ایشان به ایران در قالب مبادله زندانی با ایران صورت نگرفته است.

اورتگاس در مصاحبه با پایگاه نشنال‌اینترست گفت: «همان‌طور که وزارت خارجه ایران امروز تأیید کرد آقای عسگری مشارکتی در هیچ برنامه مبادله زندانی با ایران نداشته است.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز ادعاهای مطرح‌شده درباره تبادل سیروس عسگری با متهمان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را رد کرد و گفت آزادی دانشمند ایرانی پس از تبرئه ایشان از اتهامات صورت گرفته است.

موسوی عنوان کرده که عسگری با رایزنی‌های دیپلماتیک و تلاش دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دائم ایران در نیویورک، از اتهامات واهی تبرئه و آزاد شده است.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه عسگری مدتی به خاطر بیماری کرونا و نیز وضعیت پروازها در آمریکا، در این کشور ماندگار شده بود، گمانه زنی‌ها درباره تبادل او با فردی دیگر را صحیح ندانست و افزود: «آزادی عسگری بر اساس تبرئه از اتهامات بوده است.»