تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم قطع دست مفسدان
تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم قطع دست مفسدان

تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم قطع دست مفسدان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست افزود: در مبارزه با فساد باید قاطعیت به خرج داد تا روح امید به اصلاح جامعه، اعتماد به انقلاب و کارآمدی […]

تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم قطع دست مفسدان


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست افزود: در مبارزه با فساد باید قاطعیت به خرج داد تا روح امید به اصلاح جامعه، اعتماد به انقلاب و کارآمدی نظام تقویت شود.
 
وی اظهار کرد: فساد مانند ویروس خطرناک است و اگر جلوی آن گرفته نشود، قطعا ریشه می‌دواند به همین علت قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل است و البته مبارزه با فساد با سخنرانی و مصاحبه انجام نمی‌شود و نیاز به برنامه و عمل دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز با درخواست اکید از دست اندرکاران مبارزه با فساد گفت: باید عدالت خواهی را به مطالبه عمومی تبدیل کرد تا روح آن در جامعه زنده شود چرا که این اقدام، یکی از اصلی‌ترین روشها برای پرکردن شکاف طبقاتی بین مردم و رفع تبعیض است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد فقط اثر و برکت اقتصادی ندارد بلکه آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اعتقادی دارد اضافه کرد: مبارزه با فساد اعتماد و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد و آسیب‌های اجتماعی را کم می کند و فرهنگ کار و تولید درست را رواج داده و ارزش‌های دینی را تقویت می‌بخشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اعتماد مردم به نظام مهم‌ترین سرمایه کشور است و حتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب ذکر شده است که کاش افرادی بتوانند، مانند شهید آوینی جهاد عظیم مقابله با کرونا را روایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه باید به این مساله توجه کند که علاوه بر کار تبلیغاتی و آماردهی،  کار هنری و رسانه‌ای عملی هم لازم است و آن موقع اعتماد عمومی مردم به نظام تقویت می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: البته در این میان افرادی هم پیدا می‌شوند تا اعتماد مردم را بگیرند که این افراد باید بدانند در صدد فرعی‌سازی مشکلات کشور هستند و موضوعات اصلی کنونی کشور حل مشکلات اقتصادی معیشتی و فرهنگی کشور است.

وی همچنین یاد جان باختگان حادثه کلینیک تهران را گرامی داشت و این مصیبت را به خانواده داغدار آنان تسلیت گفت.

امام جمعه تبریز از مجموعه شورای شهر و شهرداری تبریز هم خواست تا مشکلات کارگران مخصوصا کارگران اتوبوس‌رانی را حل کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها  با تاکید بر اینکه اگر پیشرفت صنعتی و رونق اقتصادی باشد، ولی عدالت اجتماعی نباشد، وضعیت همیشه خراب خواهد بود، گفت: ما رونق اقتصادی را در کنار عدالت اجتماعی می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تبریک ولادت با سعادت امام رضا (علیه السلام) گفت: دعوت از امام رضا توسط مامون به خاطر چندین هدف بود که می توان به تبدیل مبارزه حاد شیعه به عرصه آرام و بی‌خطر،کنترل فعالیت‌های امام هشتم، ایجاد فاصله میان مردم و امام رضا (ع)، کسب وجهه و حیثیت معنوی برای خود مامون، تبدیل امام هشتم به توجیه‌گر زشتی‌های دستگاه خلافت” اشاره کرد.

وی ادامه داد: امام هشتم با شرایطی از قبیل عدم دخالت در حکومت، حمایت همه جانبه و همیشگی از مردم این دعوت را پذیرفت که کار ایشان موجب دلگرمی مردم و رسوایی مامون شد.