نتایج بی ارزش تراکتور و ماشین سازی
نتایج بی ارزش تراکتور و ماشین سازی

نتایج بی ارزش تراکتور و ماشین¬سازیدو نماینده تبریز در لیگ برتر فوتبال کشور بار دیگر و طبق سنوات گذشته در هفته¬های سرنوشت ساز نتایج عجیبی گرفتند تا سرنوشت سهمیه آسیایی و همچنین حفظ سهمیه لیگ برتر به اما و اگر بیافتد. به قلم وحید ارضی / جدال نمایندگان استان بوشهر و استان آذربایجان شرقی در […]

نتایج بی ارزش تراکتور و ماشین¬سازی
دو نماینده تبریز در لیگ برتر فوتبال کشور بار دیگر و طبق سنوات گذشته در هفته¬های سرنوشت ساز نتایج عجیبی گرفتند تا سرنوشت سهمیه آسیایی و همچنین حفظ سهمیه لیگ برتر به اما و اگر بیافتد.


به قلم وحید ارضی /

جدال نمایندگان استان بوشهر و استان آذربایجان شرقی در حساس ترین بازی¬های هفته بیست و هشتم نتیجه ای نداشت و هر ۴ تیم در جدال ۹۰ دقیقه ای به تساوی کم ارزش بسنده کردند.درتبریز ماشین سازی علیرغم برتری محسوس بازهم در دقایق آخر به طرز بسیار مشکوکی برد با ارزش را با تساوی عوض نمود و در بوشهر تراکتور بی برنامه و کم رمق در یک بازی ضعیف و اعصاب خوردکن از پس تیم سقوط کرده شاهین بر نیامد تا تیره روزی-های علاقه¬مندان تراکتور ادامه داشته باشد.
شاید از نگاهی دیگر نتایج تساوی بد نباشد ولی تیمی که سودای آسیایی شدن بر سر دارد برای برد در هر شرایطی آماده باید باشد. کارشناسی می¬گفت که راه رفتن هم در بوشهر نفسگیر است چه برسد به فوتبال بازی کردن!!!به این آقا باید گفت که همه به مسائل و شرایط آب و هوایی واقف هستیم و چطور می¬شود در همین موقع از سال تراکتور در مقطعی ۴ گل در بوشهر به شاهین زد و یا تیم¬های دیگر چطور در زمین شاهین در هفته¬های گذشته نتیجه عالی گرفتند و فقط این سختی ها چطور یقه تراکتور را می¬گیرد.آیا در بازی با پیکان نیز آب و هوای تبریز در ورزشگاه یادگار امام شرجی بود؟؟ به نظر می¬رسد متاسفانه سرمربی محترم تراکتور، استقلال لازم برای هدایت تیم و مهره چینی را ندارد و شایعاتی مبنی بر دخالت در ترکیب یا بازی کردن فلان بازیکن در ترکیب اصلی درست به نظر می¬رسد.
الهامی در بازی با سپاهان و نفت آبادان یک تیم جنگنده و ترکیبی جوان به زمین فرستاده بود ولی با آمدن پیرمردها به تبریز و دخالت در امور، دیگر آن طراوت و نشاط در بازی تراکتور دیده نشد و در مقابل شاهین عملا عدم داشتن برنامه برای رسیدن به گل به وضوح دیده شد و پاس های بی دقت دژاگه و شجاعی حرفی باقی نگذاشت و معلوم نیست با چه تفکراتی این بازیکنان ناآماده در ترکیب دیده می شوند و حاج صفی نیز همانند دو یار خود بی مسئولیت و بی اثر بود و خدا می داند که آینده تراکتور با این سه بازیکن چه خواهد شد و ضعف دیگر بازیکنان نظیر فخرالدینی و تیکدری و انصاری نیز به وضوح دیده شد تا به عمق فاجعه پی ببریم.
به هر حال یک نتیجه ضعیف دیگردر کارنامه تراکتور ثبت شد و اگر تیم¬های مدعی نظیر فولاد و استقلال و حتی سپاهان و شهرخودرو نتیجه نگرفتند از بخت بلند تراکتور و دعای تماشاگران ساده¬دل است، وگرنه با این نتایج و شیوه بازی جای تراکتور در اینجای جدول نبود.
تراکتور با ۴۷ امتیاز در رده سوم جدول هم امتیاز با فولاد قرار دارد و شنبه هفته آینده بازی حساسی در تبریز با ماشین¬سازی خواهد داشت.
*بازهم ماشین سازی و لحظات آخر
ماشین سازی بار دیگر در دقایق واپسین بازی امتیاز از دست داد تا از دست دادن¬های نتیجه در دقایق آخر، موردی مشکوک به نظر برسد.
ماشین سازی در شرایطی که با کسب یک پیروزی ارزشمند خانگی مقابل پارس جنوبی فاصله چندانی نداشت، در دقیقه ۹۴ از روی نقطه پنالتی دروازه خود را باز شده دید تا به تک امتیاز بازی قناعت کند. این اتفاق در حالی رخ داد که طی هفته های اخیر این تیم بارها چنین شرایطی را تجربه کرده است.
با نگاهی عمیق تر به بازی ماشین سازی متوجه یک موضوع مهم می شویم. بازیکنان این تیم پس از زدن گل اول، موقعیت های بسیاری برای بیشتر کردن فاصله با پارس جنوبی داشتند که این موقعیت ها یکی پس از دیگری از دست رفت. به این ترتیب سبزپوشان با حداقل حاشیه امنیت در دقایق پایانی بازی، برای حفظ نتیجه دست به تلاش زدند که این تلاش حاصلی در پی نداشت.
ماشین سازان که در شرایط فعلی هنوز خطر سقوط را احساس می کنند، در صورتی که در بازی مقابل پارس جنوبی، کمی با دقت تر ظاهر می شدند می توانستند گل های بیشتری به ثمر رسانده و به این ترتیب دریافت گل در دقایق پایانی تاثیری روی برد آنان نداشته باشد.
شاگردان افاضلی نه تنها برای رسیدن به گل¬های بعدی ناکام ماندند بلکه دوباره با دادن یک پنالتی مشکوک خود را در معرض سقوط قرار دادند.افاضلی که یک مربی خونسردی است در دقایق آخر بد جوری با اعصاب داور بازی کرد و نقش یک لمپن را برای تیمش بازی کرد که نتیجه اش همان پنالتی مشکوکی بود که تمامی رشته¬ها را پنبه کرد.از یک مربی با شخصیت انتظار نداریم تا داور را اینگونه عصبانی و تحریک نماید و یا بازیکنی که برای ضربه سر برخاسته است چرا باید با دست خود به توپ ضربه بزند و تمامی این¬ها به نظر می¬رسد که از جایی سازمان¬دهی می¬شود.داور یک خطای مشکوک در نزدیکی نیمکت ماشین می گیرد و سرمربی عصبانی شده و کارتهای پی در پی می گیرد و همین خطا و ارسال بلند باعث پنالتی و گل شده و نتیجه از دست برود تا سرنوشت حفظ سهمیه لیگ برتر برای سبزها در دو بازی مقابل