رفع مشکل و بازگشت به چرخه تولید ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی
رفع مشکل و بازگشت به چرخه تولید ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی

با نظارت تشکیلات قضایی آذربایجان‌شرقی انجام شد؛ رفع مشکل و بازگشت به چرخه تولید ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: با نظارت تشکیلات قضایی استان ۲۴ واحد مشکلات‌شان حل شده و ۱۷ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند. موسی خلیل‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی استان […]

با نظارت تشکیلات قضایی آذربایجان‌شرقی انجام شد؛

رفع مشکل و بازگشت به چرخه تولید ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: با نظارت تشکیلات قضایی استان ۲۴ واحد مشکلات‌شان حل شده و ۱۷ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

موسی خلیل‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی استان و اینکه چه تعداد از این واحدها از طریق تشکیلات قضایی استان احصاء شده است، اظهار داشت: بنا بر دستورالعمل صادره از سوی ریاست محترم قوه قضائیه در دادگستری‌های سراسر استان ستادی با عنوان ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی دادگستری‌های استان با مشارکت سازمان‌های ذی‌ربط تشکیل و ریاست آن با رئیس‌کل دادگستری استان بوده و موظف به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع آن در حدّ توان است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی دادگستری‌های استان جزو ستادهای برتر استان بوده و عملا هر ماه و موضوعات به صورت مصداقی بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، افزود: این ستاد در دو محور بررسی مشکلات واحدهایی که مسائل‌شان قابل حل بوده و واحدهایی که ورشکسته شده‌اند، اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در رابطه با واحدهایی که مشکل دارند اما مسئله آنها قابل حل بوده، سعی کردیم از طریق سازمان‌های مربوطه مشکلات‌شان را رفع کنیم و تا به امروز ۲۴ واحد در استان مشکلات‌شان حل شده و فعال هستند.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه گاها برخی واحدها مشکل‌شان حل نشده و منجر به ورشکستگی شده‌اند که اصولا پس از طی مراحل تصفیه ورشکستگی دارایی بین غرما تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله که یکی از نیازهای اصلی جامعه اشتغال بوده در کنار وظیفه اصلی و طی مراحل تصفیه کارخانه به منظور جلوگیری از بیکاری کارگران و خط تولید به افراد دارای توانای علمی و فنی اجاره داده می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته ۱۷ واحد از این طریق عهده‌دار و با مشارکت دیگر سازمان‌‌ها مشکل‌شان رفع و به افراد دارای صلاحیت سپرده شده و در حال حاضر فعال بوده و تولید ادامه دارد و حتی در برخی واحدها صادرات نیز انجام می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: تشکیلات قضایی استان این اقدامات را انجام داده و بر خود وظیفه می‌داند با هم افزایی از بیکاری کارگران و رکود اقتصادی جلوگیری کند.