تحول اساسی ، مهم ، راهبردی و جهش کیفی در حوزه
تحول اساسی ، مهم ، راهبردی و جهش کیفی در حوزه

📡 تحول اساسی ، مهم ، راهبردی و جهش کیفی در حوزه زیرساخت های فنی رسانه ملی در سال جهش تولید در آینده نزدیک 🛰 مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت : ۸۸/۸/۸ آغاز مسیر تلویزیون دیجیتال و ۹۹/۹/۹ تکمیل پخش دیجیتال همه شبکه ها در اقصی نقاط کشور و مناطق تحت پوشش […]

📡 تحول اساسی ، مهم ، راهبردی و جهش کیفی در حوزه زیرساخت های فنی رسانه ملی در سال جهش تولید در آینده نزدیک

🛰 مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت : ۸۸/۸/۸ آغاز مسیر تلویزیون دیجیتال و ۹۹/۹/۹ تکمیل پخش دیجیتال همه شبکه ها در اقصی نقاط کشور و مناطق تحت پوشش دیجیتال در راستای برقراری عدالت رسانه ای و آغاز پخش HD دوازده شبکه سراسری خواهد بود.

▪️ مهندس مرتضی صفری با تاکید بر توان داخلی این اتفاقات مهم افزود : پروژه اول این طرح ، پخش HD دوازده شبکه سراسری در کشور خواهد بود.
▫️ وی با بیان اینکه همزمان با توسعه شبکه های تلویزیونی دیجیتال HD ، واحد فرستنده های تلویزیونی و اف ام مرکز آذربایجان شرقی نیز با تلاش و همت همکاران اقدام به نصب و راه اندازی فرستنده تلویزیونی TS4 در دو ایستگاه اصلی استان نموده اند ، اظهار داشت : با تبدیل فرستنده TS3 به DVBT2 در این دو ایستگاه اصلی، از مورخه ۹۹/۹/۹ کلیه شبکه های بسته های TS3 ,TS4 در مرکز استان بصورت HD با فرمت پخش DVBT2 و کدینگ HEVC پخش خواهد شد.
▪️ مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تصریح کرد : به موازات افتتاح شبکه های HD ، شبکه تلویزیونی ۴K نیز در مرکز استان در بستر TS5 آغاز بکار خواهد کرد.
▫️ صفری شبکه های TV1، خبر، نسیم،TV3، ورزش، پویا، مستند و IFILM را جزو هشت شبکه پخش HD در بسته TS3 نام برد و اضافه کرد: چهار شبکه رادیو نما از TS3 پخش خواهد شد و در استان آذربایجان شرقی نیز شبکه های تلویزیونی بسته TS3 در تعدادی از شهرستانها از جمله مراغه، میانه، مرند، هشترود، اهر، آذرشهر و شبستر و … با کدینگ HEVC و فرمت پخش DVBT2 و بصورت HD پخش خواهد کرد.
▪️ وی خاطر نشان کرد: چهار شبکه تلویزیونیHD از جمله شبکه نمایش، تماشا، ایران کالا، افق و شبکه های الکوثر و PRESS نیز بصورت MPEG4 و ۱۴ شبکه رادیو نما نیز در بسته TS4 پخش خواهند شد.
▫️ ایشان نکته مهم و قابل توجه در خصوص دریافت شبکه های HD از TS3 و TS4 در مرکز استان و TS3 در شهرستانها را ضرورت تهیه گیرنده دیجیتال با قابلیت دریافت HD و DVBT2 و HEVC یا H265 عنوان کرد.
▪️ مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در توضیح پروژه دوم این طرح نیز ادامه داد : تکمیل پخش دیجیتال همه ۲۱ شبکه تلویزیونی سراسری در اقصی نقاط کشور و استان و قابل دریافت برای همه اقشار جامعه در مناطق پوشش دیجیتال در راستای عدالت رسانه ای خواهد بود.
▫️ایشان این نوید را داد که با بهره برداری از این طرح ، حدود ۹۶ درصد جمعیت استان ۲۱ شبکه تلویزیونی و ۲۳ شبکه رادیویی را از طریق گیرنده های خود بصورت SD دریافت می کنند .
▪️ مهندس صفری در پایان سخنان خود با قدردانی از حمایت های دکتر علی عسگری ریاست سازمان صدا و سیما و دکتر علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه و مجموعه همکاران فنی مرکز گفت : در همین راستا طرح تکمیل پخش دیجیتال همه ۲۱ شبکه تلویزیونی در اقصی نقاط استان از مورخه ۹/۹/۹۹ با راه اندازی چهار شبکه تماشا ، امید ، شما و ایران کالا روی بسته TS1 و TS2بصورت SD اجرا خواهد شد و عملاً در کل مناطق تحت پوشش، دیجیتال در استان قابل دریافت برای تمام اقشار جامعه خواهد بود .
▫️ گفتنی است تعدادی از تلویزیون های نسل جدید قابلیت دریافت شبکه های HD و ۴K و با برچسب HEVC یا H265 را دارند و شهروندان محترمی که مایل به دریافت TS3 و TS4و TS5 و شبکه هایHD و ۴K باشند می بایست اقدام به تهیه تلویزیون ۴K یا گیرنده تلویزیونی و ست تاپ باکس هایی با قابلیت پشتیبانی HD و DVB-T2 و HEVC یاH265 نمایند .
▪️همچنین مخاطبان در صورت اختلال در دریافت شبکه های تلویزیونی از این تاریخ ، گیرنده های تلویزیونی و ست تاپ باکس های خود را مجددا کانال یابی نمایند.