همایش مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق به زودی برگزار می‌شود
همایش مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق به زودی برگزار می‌شود

همایش مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق به زودی برگزار می‌شود مشاور فرمانده کل قوا گفت: همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی ملت بزرگ ایران از حامیان رژیم بعث عراق در روز‌های ۵ و ۶ اسفندماه امسال در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.  دستیار و مشاور فرمانده کل قوا از […]

همایش مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق به زودی برگزار می‌شود

همایش مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق به زودی برگزار می‌شود

مشاور فرمانده کل قوا گفت: همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی ملت بزرگ ایران از حامیان رژیم بعث عراق در روز‌های ۵ و ۶ اسفندماه امسال در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 دستیار و مشاور فرمانده کل قوا از برگزاری همایش مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق در روز‌های ۵ و ۶ اسفندماه خبر داد.
 

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز (چهارشنبه ۸ بهمن ماه) در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین این پژوهشگاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران گفت: همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی ملت بزرگ ایران از حامیان رژیم بعث عراق در روز‌های ۵ و ۶ اسفندماه امسال در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در تجاوز هشت ساله رژیم بعث عراق به کشور ایران و انقلاب اسلامی حامیان اروپایی، آمریکایی و عربی رژیم بعث عراق، خسارت‌های بسیاری را بر ملت ما وارد کردند. این اولین همایش بین‌المللی حقوقی است که در آن جنایت‌های ضد بشری و کشتار مردم بی دفاع ما در مناطق مرزی ما همچون سردشت، مناطق مرکزی ما و مناطقی در جبهه‌ها با کشور‌های سازنده عوامل شیمیایی برگزار خواهد شد.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: برخی از کشور‌ها عامل‌های شیمیایی مانند سیانور را در اختیار صدام و رژیم بعثی قرار دادند و این عامل در حلبچه عراق ۵ هزار نفر از مردم عراق را به شهادت رساند و یا در سردشت و جبهه‌ها نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌داد. بیش از ۴۵ هزار نفر از ۳۰۰ هزار جانباز ایرانی در جنگ تحمیلی جانباز شیمیایی هستند. 

دستیار فرمانده کل قوا ادامه داد: بررسی خسارت‌هایی که در بمباران و تخریب ساختمان‌ها، منازل و سکونت‌گاه‌ها انجام شد مشخص کرد که فقط در شهر دزفول بیش از ۱۰۰ موشک به شهر دزفول برخورد کرده بود. از طرفی هم بررسی خسارت‌های وارد شده به کشتی‌های نفتکش و تجاری ایران و همچنین مطالبه حقوق شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر محور‌های این همایش بین المللی است.

سرلشکر صفوی گفت: در تاریخ حقوق بین‌الملل تاکنون سابقه نداشته است که رئیس جمهور یک کشور مدعی دموکراسی و حقوق بشر دستور قتل یک فرمانده بزرگ نظامی یک کشور را در کشور ثالث صادر کند. البته با بررسی متوجه می‌شویم که حتی این موضوع خلاف قوانین خود کشور آمریکاست.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی به دستور نخست‌وزیر عراق به این کشور رفته بود و خود رئیس جمهور آمریکا که بدترین و منفورترین رئیس جمهور آمریکا بود به صدور دستور قتل شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز اعتراف کرد. پیگیری این موضوع یک مطالبه حقوقی است که ایران به عنوان انتقام سخت از رژیم تروریستی و نظامیان آمریکا خواهد گرفت و توسط حقوقدانان، دستگاه قضایی و وزارت خارجه ما طی یک مطالبه حقوقی پیگیری می‌شود.

دستیار فرمانده کل قوا در پایان یادآور شد: در این همایش بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و بیش از ۱۵ نفر از شخصیت‌های خارجی حضور پیدا خواهند کرد. همچنین در این مراسم برخی از شخصیت‌های ملی در جایگاه سران قوا نیز حضور خواهند داشت. امیدواریم که محصول این همایش که مطالبات حقوقی باشد که در مجامع حقوق بین المللی برای استیفای حقوق ملت ایران قابلیت پیگیری داشته باشد.