معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خبر داد:برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی بهداشت و محیط‌زیست در پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خبر داد:برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی بهداشت و محیط‌زیست در پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خبر داد:برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی بهداشت و محیط‌زیست در پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی بهداشت و محیط زیست در پروژه‌های عمرانی شهرداری خبر داد. محمدحسین اسحقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و […]

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خبر داد:برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی بهداشت و محیط‌زیست در پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز

اسحقی

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی بهداشت و محیط زیست در پروژه‌های عمرانی شهرداری خبر داد.

محمدحسین اسحقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و دفاتر فنی زیر مجموعه آن در سایر سازمان‌های ذی‌ربط و مناطق ۱۰ گانه در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمت رسانی به مردم در نظر دارد جهت ارتقاء سطح فنی و فرهنگ سازی، سلسله برنامه‌های آموزشی را با موضوع ایمنی در پروژه‌های عمرانی شهری در تمامی مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز و در تمامی سطوح برای کارکنان عمرانی برگزار کند.

 او افزود: بنا بر اهمیت موضوع ایمنی در پروژه‌های عمرانی ساختار برگزاری این دوره متفاوت از دوره‌های گذشته می‌باشد و در سه بخش آموزش‌های مستمر به کارشناسان ارائه خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با معرفی شکل برگزاری این دوره اعلام داشت: در این دوره ابتدا به صورت مجازی تمامی مطالب تخصصی و کاربردی در اختیار مهندسین قرار خواهد گرفت و پس از آن هر منطقه در تعدادی از پروژه های تعیین شده اقدام به گزارش نویسی و الزامات HSE را طراحی و رعایت خواهند کرد.  

او هدف از برگزاری این دوره آموزشی را پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار عنوان کرده و اضافه کرد: هدف ازبرگزاری این دوره آموزش مقررات HSE به منظور پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از کار در پروژه های عمرانی، استفاده بهینه و ایمن از نیروی انسانی، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت آنها در پروژه های عمرانی شهرداری در سطح شهر تبریز است که درطول ۸ هفته به صورت مجازی و ۱۰ هفته عملی و با همراهی معاونین فنی و عمرانی مناطق انجام خواهد گرفت.  

اسحقی نکات کلیدی مد نظر در برگزاری این دوره  تشخیص عوامل آسیب‌رسان پروژه‌ها معرفی کرده و تصریح کرد: نکات کلیدی این دوره مشخص کردن هر چه دقیق‌تر عوامل بالقوه آسیب‌رسان، تعیین چگونگی تأثیر عوامل بالقوه آسیب‌رسان، فعالیت‌های بحرانی، انتخاب معیارهای استاندارد و تطابق با آنها ارزیابی هر چه دقیق‌تر ریسک‌ها،  مراقبت از کنترل‌های اعمال شده، استمرار اندازه‌گیری‌ها و پایش (مونیتورینگ)  است.  

به گفته اسحقی ابزارهایی که با کنترل آنها می‌توان به اهداف سیستمی در کنترل ایمنی بهداشت و زیست محیطی پروژه‌ها دست یافت، به شرح ذیل است :
–    تعیین عناوین و برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست برای کلیه‌ی سطوح مختلف سازمانی 
–    برنامه‌ریزی برای استقرار خط‌مشی و اهداف استراتژیک سازمان
–    تعیین ساختار سازمانی و مسئولیت‌های مرتبط با HS&E بخش‌های مختلف
–    تعیین روش گزارش، تحقیق و  تجزیه و تحلیل حوادث 
–    تعیین و بررسی کلیه‌ی مباحث مرتبط با محیط زیست و فعالیت‌های شرکت یا سازمان 
–    تعیین آیین‌نامه‌های کار مورد نیاز و روش‌های اجرایی آنها
–    تعیین و فراهم کردن زمینه‌ی مذاکرات مستقیم کارکنان و مدیریت در خصوص موضوعات مربوط به بهداشت ایمنی و محیط زیست
–    تعیین اعضا و تشکیل کمیته‌های HSE