“دخالت در اجرا” و “سهم خواهی” آفت های شورای شهر
“دخالت در اجرا” و “سهم خواهی” آفت های شورای شهر

“دخالت در اجرا” و “سهم خواهی” آفت های شورای شهر موسی زارعی یکی از کاندیداهای شاخص شورای شهر تبریز، دخالت در اجرا و سهم خواهی را دو آفت بزرگ نهاد شورای شهر و اعضای آن برشمرد. “موسی زارعی” با اعلام این مطلب افزود: عنصر نظارت به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف و مسوولیت های […]

“دخالت در اجرا” و “سهم خواهی” آفت های شورای شهر

موسی زارعی یکی از کاندیداهای شاخص شورای شهر تبریز، دخالت در اجرا و سهم خواهی را دو آفت بزرگ نهاد شورای شهر و اعضای آن برشمرد.

“موسی زارعی” با اعلام این مطلب افزود: عنصر نظارت به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف و مسوولیت های قانونی شورای شهر است و نباید اجازه داد این وظیفه مهم، با برخی سهم خواهی ها و یا دخالت در امور اجرایی شهرداری توسط اعضای شورا آلوده شود.

وی خاطرنشان کرد: گرفتار شدن اعضای شورای شهر در موضوعاتی همچون عزل و نصب مدیران، تحمیل نیروهای مورد نظر به بدنه شهرداری، سهم خواهی و عدول از وظایف قانونی از جمله آفت های کار شورایی است و در صورت گرفتاری شوراها در این قبیل موضوعات، نه تنها عنصر نظارت به عنوان وظیفه قانونی این نهاد مدنی به فراموشی سپرده خواهد شد؛ بلکه بستر برای بروز برخی انحرافات مدیریتی و حتی فساد فراهم خواهد گردید.

وی با تاکید بر این که در ادوار مختلف شورا، آسیب های جبران ناپذیری از این موضوع بر حیثیت شورای شهر  وارد شده، ابراز امیدواری کرد شورای بعدی تبریز در این حوزه اهتمام بشتری داشته باشد.