معاون راه آهن: اتصال ایستگاه خاوران به تبریز برای تکمیل کریدور ریلی شرق و غرب کشور ضروری است تایسیز نیوز – معاون فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای خط ریلی میانه – بستان آباد – خاوران، گفت: اتصال ایستگاه خاوران به تبریز برای تکمیل کریدور ریلی شرق و غرب کشور […]
معاون راه آهن:
اتصال ایستگاه خاوران به تبریز برای تکمیل کریدور ریلی شرق و غرب کشور ضروری است
تایسیز نیوز – معاون فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای خط ریلی میانه – بستان آباد – خاوران، گفت: اتصال ایستگاه خاوران به تبریز برای تکمیل کریدور ریلی شرق و غرب کشور ضروری است.
«سیدمصطفی داوودی» روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان افزود: اتصال ایستگاه خاوران به تبریز به عنوان یکی از پروژه های مهم شبکه ریلی کشور از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حال اجراست.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر تاسیسات زیربنایی ریلی در رتبه اول کشور قرار دارد و خط آهن آن دارای قدمت زیادی است، اظهار کرد: راه آهن منطقه آذربایجان در کریدورهای «شرق و غرب» و «شمال و جنوب» واقع شده و از لحاظ راهبردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال های گذشته اتفاق های خوبی در حوزه راه آهن این منطقه روی داده که از جمله شامل اجرای خط آهن میانه – بستان آباد – خاوران و تبریز – ارومیه است که این موضوع نشاندهنده جایگاه ویژه این منطقه است.
داوودی، با بیان اینکه تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل خط آهن تبریز – ارومیه در برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی است، ادامه داد: مولدسازی منابع راه آهن جمهوری اسلامی در دستور کار بوده و جزو برنامه های راه آهن مناطق مختلف کشور است.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مرتبط طرح های توسعه خود را با نگاه ویژه به وضعیت ریلی موجود تدوین و طراحی کنند، یادآور شد: در برخی موارد به علت عدم رعایت این موضوع، طرح های توسعه شهری با راه آهن تداخل پیدا می کند و دستگاه ها اعلام می کنند که راه آهن مانع توسعه است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه آهن جزو شرکت هایی است که به صورت مستقیم به مردم خدمات ارایه می کند و واقع شدن راه آهن در خارج شهر موجب بروز مشکل برای مسافران می شود و در کشورهای پیشرفته شبکه های ریلی از داخل شهرها می گذرد.
داوودی، افزود: با توجه به اینکه بر اساس پروسه زمانی توسعه شهری، روزی شهرها به راه آهن متصل می شوند باید در طرح های توسعه شهری راه آهن در نظر گرفته شود و زیباسازی ایستگاه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.