سرپرست استانداری آذربایجان شرقی: ایران قوی با تقویت آموزش و پرورش هویتساز بدست میآید تایسیزنیوز -سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: مسیر تشکیل ایران قوی و تربیت انسانهای تراز، در وهله نخست از شکلگیری و تقویت آموزش و پرورش پویا، هویتساز امیدافزا و موثر در حرکت پیشرفت ملت […]
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:
ایران قوی با تقویت آموزش و پرورش هویتساز بدست میآید
تایسیزنیوز -سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: مسیر تشکیل ایران قوی و تربیت انسانهای تراز، در وهله نخست از شکلگیری و تقویت آموزش و پرورش پویا، هویتساز امیدافزا و موثر در حرکت پیشرفت ملت ایران میگذرد.
تراب محمدی در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه کلکته چی تبریز اظهار کرد: اول مهرماه آغازین روز بهار علم و دانش در مدارس و دانشگاهها، آغازگر فصلی نو از بهار دانش پژوهی و دمیده شدن روح جدیدی در کالبد نظام تعلیم و تربیت کشور است.
وی افزود: تقارن بازگشایی مدارس و مراکز علمی با هفته دفاع مقدس یادآور ایثار همراه با کسب علم است.
وی ادامه داد: مدرسه انقلاب اسلامی در نیم قرن گذشته با تعالیم دو معلم برجسته انقلاب یعنی امام خمینی (ره) و امام خامنهای نسلی مجاهد، انقلابی عالم و اندیشمند، مقید به اسلام و وفادار به میهن را تربیت کرد.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد: این تربیت یافتگان مکتب انقلاب همچون دانشآموز شهید حسین فهمیده، انسانهای ترازی بودند که در مقاطع مختلفی چون دفاع مقدس، جهاد علمی و پیشرفت کشور حماسهها آفریدند.
وی گفت: آینده ایران در قلب و ذهن دانشآموزان در حال شکل گیری است و همه باید جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی را سرلوحه حرکت خویش قرار دهیم.
وی به گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در دومین مرحله خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی گام دوم انقلاب باید به تربیت و نیروسازی گسترده تر و کیفی تر و معطوف به نسلی انقلابی، فرهیخته، وطندوست و نخبه پرداخت.
محمدی ادامه داد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش میثاق مشترک ما برای حرکت در این مسیر و برای تحقق نظام تعلیم و تربیت در تراز نظام اسلامی و معیار اصلی برنامه ریزی و حرکت ما در این حوزه است.
وی مدرسه را دارای جایگاهی مهم خواند و افزود: مدرسه در منظومه تربیتی و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی مرکزی و تعیینکننده دارد که وظایفی از قبیل تربیت انسانهای موحد، مؤمن حقیقتجو و عاقل، عدالتخواه و صلحجو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطندوست با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزّت نفس، امانتدار، دانا و توانا پاکدامن و با حیا، خلاق و کارآفرین، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی برعهده دارد.
وی مطرح کرد: مدرسه باید دانشآموز را به دیروز پرافتخار و تاریخ ما، امروز و نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ما و فردای حرکت به سمت قلههای جامعه وصل کند و باید راوی صحیح و دقیق پیشرفتهای کشورمان به دانشآموزان باشیم.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدارس ما در تبریز، استان و کشور باید به ید واحده و کل یکپارچه برای آبادانی وطن تبدیل شوند.
وی بیان کرد: امروز تبریز و آذربایجان شرقی به برکت حضور معلمین فرهیخته و اساتید مبرز و دانشآموزان کوشا و دانشجویان پیشرو در موضوع علم و دانش، شاهد حرکتهای رو به جلو و توسعهای است.
وی به نقش معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان و مدیران آموزش و پرورش نقش برجسته و بیهمتایی در سوق دادن دانشآموزان به وادی کسب علم و فضائل و حرکت در مسیر تربیت و آموزش دارند، از این رو است که امام راحل(ره) در تعبیری دقیق، معلمی شغل انبیاء الله(ع) است را مطرح کردهاند.
محمدی خطاب به دانش آموزان گفت: از دانشآموزان عزیز، آیندهسازان وطن در مسیر کسب علم و فضیلت میخواهم ضمن بهرمندی از این فرصت، تحصیل، تهذیب و ورزش را جزو برنامههای اصلی و مهم خود قرار دهند.
وی در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم ضمن تقویت بنیههای علمی و زیرساختهای مورد نیاز آموزشی و توجه مضاعف به موضوع پرورش و تربیت، زمینه تعالی و رشد فرهنگی دانشآموزان را فراهم کنیم تا موجب ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی شود.