تراکتورسازی ایران نماد جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین
تراکتورسازی ایران نماد جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین

تراکتورسازی از منظر فعالان رسانه‌ای کشور تراکتورسازی ایران نماد جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین تایسیز نیوز –گروهی از مدیران و کارشناسان حوزه رسانه کشور در سفری به تبریز از واحدهای مختلف گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بازدید و در جریان روند توسعه و رشد تولید در این مجموعه قرار گرفتند. مدیرعامل خبرگزاری فارس […]

تراکتورسازی از منظر فعالان رسانه‌ای کشور

تراکتورسازی ایران نماد جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین

تراکتورسازی ایران نماد جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین

تایسیز نیوز –گروهی از مدیران و کارشناسان حوزه رسانه کشور در سفری به تبریز از واحدهای مختلف گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بازدید و در جریان روند توسعه و رشد تولید در این مجموعه قرار گرفتند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: نظام مدیریتی، نوع خودکفایی، عرق و علاقه نیروی انسانی مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت گروه صنعتی تراکتورسازی است و رسانه‌ها بایستی اتفاقات بزرگ این مجموعه را به‌عنوان الگویی موفق بیش از گذشته بخصوص برای سایر صنایع معرفی کنند.

پیام تیرانداز افزود: تراکتورسازی ایران مجموعه‌ای است که از جهات صنعتی و فرهنگی می‌تواند بسترساز اتفاقات مهمی برای کشور باشد.

تراکتورسازی ایران

وی با تأکید بر اینکه امروزه موضوع خودروسازی یکی از چالش‌های جدی کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: این شرایط در مجموعه تراکتورسازی به بهترین شکل ممکن مدیریت شده و این الگوی بسیار خوبی برای بخش‌های مختلف خواهد بود که نیاز به معرفی و کار رسانه ای بیشتری دارد.

تیرانداز سیستم مدیریتی، نوع خودکفایی و عرق و علاقه نیروی انسانی این مجموعه را مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت دانست و اظهار داشت: عملکرد و چشم‌انداز این مجموعه افتخاری است که همه ایرانی‌ها باید شهد شیرین آن را بچشند و رسانه‌ها نیز بایستی این اتفاق بزرگ را بیش از گذشته معرفی کنند.

تراکتورسازی ایران نماد جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور نیز در طی این بازدید گفت: سه رویکرد مهمی که مقام معظم رهبری طی سال‌‎های اخیر به آن خیلی تأکید داشتند در تراکتورسازی به‌درستی عملیاتی شده و اتفاقات بسیار بزرگی در این مجموعه رقم خورده است.

مرتضی کارآموزیان با بیان اینکه رسانه‌ باید با قلم خود، اقدامات و عملکردهای مثبت و امیدآفرین را به‌صورت شایسته، برای جامعه هدف تبیین کند و وظیفه دارد عملکردها را بر اساس واقعیت انعکاس دهد، گفت: پیشرفت‌ها و اتفاقات بزرگ و تولید بدون وابستگی با وجود تحریم‎ها در مجموعه تراکتورسازی ایران را باید گفت، چراکه کار بسیار ارزشمندی در حال انجام است.

تراکتورسازی ایران

در ادامه این بازدید، گوینده خبر و کارشناس چهره آشنای اقتصادی کشور نیز با ابراز شگفتی از تحولات صورت‌گرفته طی چند سال گذشته در تراکتورسازی گفت: اتفاقات و اقدامات انجام‌شده در تراکتورسازی ایران با آخرین بازدید من قابل‌مقایسه نیست.

امید قالیباف بیان داشت: با تمام موانع و سختی‌هایی که می‌دانیم تولید در کشور دارد شرکت تراکتورسازی علی‌رغم تمامی این مشکلات و تحریم‌ها، افعال خواستن و توانستن را به معنی واقعی صرف کرده است.

وی ادامه داد: در زمانی که سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بودم و هر فصل آمارهای رشد وسایل نقلیه را اعلام می‌کردیم، در مقابل آمار و ارقام زیر ۱۰ درصد خودروسازان درصدهای رشد ۱۷۰ درصدی تراکتورسازی کلیه آمار و ارقام را تحت شعاع قرار می‌داد.

مجموعه تراکتورسازی یک الگوی موفق برای تمام صنایع
مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان در تراکتورسازی گفت: طی سال‌های اخیر اتفاقات بسیار بزرگ و ارزشمندی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران انجام‌گرفته و حوزه صنعت و تولید کشور باید از روش‌های موفق این مجموعه در بهبود و ارتقاء تولید و توسعه‌ای الگوبرداری کند.

محمدجواد اخوان اظهار کرد: تراکتورسازی نگین صنعت آذربایجان و الگوی بسیار موفقی از تولید صنعتی در کشور محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی افزود: طی بازدیدی که از این مجموعه داشتیم، اتفاقات ارزشمندی که در آن انجام می‌گیرد را لمس کردیم و بر این باورم که باید از این نمونهٔ موفق در خوشه‌های صنعتی مختلف و صنایع بزرگ و صنایع خرد الگوگیری انجام بگیرد و حوزه صنعت و تولید کشور از روش‌های موفق شرکت تراکتورسازی در راستای بهبود و ارتقاء تولید و توسعه‌ای که انجام‌گرفته الگو بگیرند.

نقش پررنگ رسانه‌ها در رفع موانع تولید و صنعت
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در حاشیه این بازید رسانه را بازوی توانمند در حوزه مدیریتش اعلام و گفت: رسانه همیشه در کنار ما در مسیر امیدآفرینی در جامعه اقدام به اطلاع‌رسانی دستاوردهای مثبت و اثربخش و انتقال مسائل و مشکلات بخش تولید کرده‌اند.

مصطفی وحیدزاده اظهار کرد: طی سه سال گذشته رسانه‌ها تمام‌قد کمک‌حال ما بودند و در واقع همیشه پل ارتباطی بین ما و مسئولین و مراکزی بودند که باید در جریان فعالیت‌ها و مشکلات و موانع سد راه تولیدکننده قرار می‌گرفتند.

وی افزود: خانواده رسانه باتوجه‌به آنچه وظیفه خود می‌داند همیشه در کنار ما در مسیر امیدآفرینی در جامعه اقدام به اطلاع‌رسانی دستاوردهای مثبت و اثربخش و انتقال مسائل و مشکلات بخش تولید کرده و در حال حاضر چنانچه توفیقی وجود دارد، نقش رسانه‌ها دراین‌خصوص پررنگ و قابل‌توجه است.

گفتنی است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هم‌اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در ارومیه و کردستان، ۲ شرکت در خارج از مرزهای ایران اسلامی، بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می‌باشد که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به انواع تراکتور را تأمین و سال گذشته با ۴۱ میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور توانسته نقش قابل‌توجهی در صنعت و اقتصاد کشور ایفا کند.