معاون وزیر: هدف آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی است
معاون وزیر: هدف آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی است

معاون وزیر: هدف آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی است تایسیز نیوز- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی این مجموعه تلاش برای تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر برای همه افراد جامعه هدف است. قاسم احمدی لاشکی در بازدید از تعدادی از مدارس شهر تبریز و بررسی […]

معاون وزیر: هدف آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی است

معاون وزیر: هدف آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی است

تایسیز نیوز- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی این مجموعه تلاش برای تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر برای همه افراد جامعه هدف است.

قاسم احمدی لاشکی در بازدید از تعدادی از مدارس شهر تبریز و بررسی میزان آمادگی مدارس جهت بازگشایی سال تحصیلی جدید، با تاکید بر لزوم تقویت مدارس دولتی در کشور، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی و داشتن رقابت در این مورد را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: تاکیدات مقام رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر داشتن فرصت آموزشی برابر باید سرلوحه همه فعالیت ها قرار بگیرد.

وی با بررسی روند صدور ابلاغ معلمان، کلاس‌بندی، مصوبات شورای معلمان و توزیع کتب درسی، از عوامل آموزشی، اجرایی و اداری آموزش و پرورش آذربایجان شرقی قدردانی کرد و اقدامات انجام شده در این مدارس را قابل تحسین خواند.

احمدی لاشکی با اشاره به نقش مدارس در ایجاد آرامش‌ در کشور، یادآور شد: در صورت مرتب بودن و حاکم بودن نظم بر مدارس، آرامش را به کشور هدیه کرده‌ایم، چون مدارس در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرین هستند.

وی با قدردانی از مدیران و عوامل اجرایی مدارس به خاطر تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه در راستای تحقق برنامه های پروژه مهر، گفت: همکاران در تمام رده ها انرژی و وقت خود را برای داشتن مدرسه منظم به کار گرفته‌اند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر آموزش و پرورش بر لزوم برپایی جدی نماز جماعت در مدارس تاکید و اظهار کرد: برپایی نماز نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد، چون اقامه نماز در مدارس بسیار تاثیرگذار است و سبب تقویت اعتقاد فرد به معاد می‌شود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه معلمان باید الگو باشند و تنها عالم بودن کافی نیست، افزود: توانایی انتقال علم و دانش، مهارت بسیار مهمی در تدریس به شمار می‌آید، اما باید از نظر اخلاق و معنویت نیز معلمان الگوهای اصلی دانش آموزان باشند.

در سال تحصیلی جدید حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز در آذربایجان شرقی رهسپار هشت هزار مدرسه در مقاطع مختلف می شوند.