میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است
میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است

میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است تایسیز نیوز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی ۱۶۹.۲ کیلومتر پروژه آزادراهی در این استان در دست اجراست، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها حدود ۵۸ درصد است. «سیداحمد موسوی» افزود: این پروژه ها شامل آزادراه تبریز- مرند […]

میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است

میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است

تایسیز نیوز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی ۱۶۹.۲ کیلومتر پروژه آزادراهی در این استان در دست اجراست، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها حدود ۵۸ درصد است.

«سیداحمد موسوی» افزود: این پروژه ها شامل آزادراه تبریز- مرند – بازرگان به طول ۵۱ کیلومتر، آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۲۸.۲ کیلومتر، آزادراه مراغه – هشترود به طول ۹۰ کیلومتر و تکمیل نواقص آزادراه تبریز – زنجان است.

وی اظهار کرد: برای اجرای پروژه های آزادراهی استان ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه سال اخیر تصویب شده که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر استانی رییس جمهور شهید است.

برای اجرای پروژه های آزادراهی استان ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه سال اخیر تصویب شده که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر استانی رییس جمهور شهید است.

میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ها ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و برای تکمیل این طرح ها ۱۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تاکنون برای اجرای این طرح ها ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و برای تکمیل این طرح ها ۱۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

موسوی، ادامه داد: قطعه۱ آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۶۳ کیلومتر با عنوان آزادراه تبریز – مرند با پیشرفت فیزیکی ۳۷.۵ درصد در دست اجرا و بقیه قطعات این پروژه به طول ۲۱۷ کیلومتر هنوز به پیمان نرفته است.

وی یادآور شد: ۱۳ کیلومتر اول این آزادراه(کنارگذر غربی) زیر ترافیک رفته و سه هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۲۹ کیلومتر از قطعه۴ آزادراه تبریز – ارومیه نیز زیر ترافیک رفته و قطعه۳ شامل زوج تونل به طول ۴.۵ کیلومتر متوقف بوده، قطعه۵ به طول ۴۴ کیلومتر به پیمان نرفته و تنها قطعه۶ (رینگ دوم جنوبی تبریز) با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۲ درصدی در حال اجرا است که ۱۱ کیلومتر از آن معارض دارد.

موسوی، افزود: برای اجرای قطعه۶ این پروژه پنج هزار میلیارد ریال به صورت نقدی، پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و سه هزار میلیارد ریال از محل تخصیص قیر اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: قطعه۱ الف آزادراه مراغه – هشترود دارای پیشرفت حدود ۲۷.۵ درصدی، قطعه۱ ب پیشرفت ۶ درصدی، قطعه۲ پیشرفت ۸۴ درصدی، قطعه۳ پیشرفت ۸۳ درصدی و قطعات۴ و ۵ با هم دارای پیشرفت حدود ۴۱ درصدی است.

قطعه۱ الف آزادراه مراغه – هشترود دارای پیشرفت حدود ۲۷.۵ درصدی، قطعه۱ ب پیشرفت ۶ درصدی، قطعه۲ پیشرفت ۸۴ درصدی، قطعه۳ پیشرفت ۸۳ درصدی و قطعات۴ و ۵ با هم دارای پیشرفت حدود ۴۱ درصدی است.

میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قطعات۲ و ۳ و قسمتی از قطعه۴ این آزادراه جمعا به طول ۴۸ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی، محدوده جهش تولید دانش بنیان (کیلومتر ۱۳ تا ۴۸) پیشرفت ۷۹ درصدی داشته و قطعه۱ (الف و ب) این پروژه متوقف است.

موسوی، اعتبار تخصیص یافته به پروژه آزادراه مراغه – هشترود را یک هزار و ۳۳۴ میلیار ریال به عنوان قسط اول ماده ۵۶ اعلام کرد و ادامه داد: آزادراه تبریز – زنجان نواقصی مانند تقاطع ها، تونل ها و آسفالت دارد که در حال تکمیل است.

آزادراه تبریز – زنجان نواقصی مانند تقاطع ها، تونل ها و آسفالت دارد که در حال تکمیل است.

آزادراه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) و ارومیه (مرکز استان آذربایجان غربی) در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸کیلومتر در دست اجراست.

پروژه آزادراه تبریز- ارومیه که می تواند در توسعه حمل و نقل زمینی ایران با همسایگان نقش مهمی ایفا کند، با سرعت خوبی درحال اجرا است.

آزادراه تبریز- ارومیه از جمله طرح های زیربنایی حوزه راه در منطقه شمال غرب محسوب می شود، این آزادراه علاوه بر کاهش محسوس فاصله بین ۲ شهر مهم شمال غرب کشورمان، در صورت تکمیل بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامون دریاچه ارومیه خواهد شد.

بر اساس برآورد کارشناسان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی قرار است ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود، ۳۳ کیلومتر از آزادراه تبریز – مرند و ۱۶ کیلومتر از تبریز – ارومیه تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و به بهره برداری برسد.