گویش تبریز همان زبان استاد شهریار است
گویش تبریز همان زبان استاد شهریار است

مدیرکل صدا و سیمای استان: گویش تبریز همان زبان استاد شهریار است مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: گویش معیار شبکه های صدا و سیمای آذربایجان شرقی زبان اصیل تبریز است. به این معنا که گویندگان و گزارشگران صدا و سیما به گویش تبریز سخن می گویند که همان زبان استاد شهریار است. به گزارش […]

مدیرکل صدا و سیمای استان:

گویش تبریز همان زبان استاد شهریار است

گویش تبریز همان زبان استاد شهریار است

مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: گویش معیار شبکه های صدا و سیمای آذربایجان شرقی زبان اصیل تبریز است. به این معنا که گویندگان و گزارشگران صدا و سیما به گویش تبریز سخن می گویند که همان زبان استاد شهریار است.

به گزارش تایسیز نیوز، مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه تبریز فرهنگی در منطقه و تاثیرگذاری آن در جمعیت و جغرافیای پیرامونی فرامرزی، حفظ و تقویت این جایگاه را وظیفه مهم و اساسی نهادها و فعالان فرهنگی دانست و گویش تبریز را محور این تاثیرگذاری اعلام کرده افزود: استاد شهریار که از افتخاران این مرزو بوم و قبله شعرای آذربایجانی منطقه است، به گویش تبریز سخن گفته و شعر سروده است. هرگونه تحریف و جایگزینی الفاظ آن سوی مرز به جای الفاظ و اصطلاحات رایج در این گویش، خیانت به فرهنگ و زبان مردم آذربایجان است.

اکبر رضایی که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان هوراند سخن می گفت، توجه به فرهنگ ها و پاره فرهنگ های خطه قهرمان و ولایتمدار آذربایجان شرقی و احیای گویش ها، لهجه ها، پوشش ها و زبان آن را از دیگر اولویت های صدا و سیما برشمرد و افزود: رسانه ملی تلاش می کند سلامت زبان ها، گویش ها و لهجه های اصیل آذربایجانی در مقابل کشورهای همسایه و زبان‌های بیگانه حفظ و تقویت شود.

وی ادامه داد: گویش معیار شبکه های صدا و سیمای آذربایجان شرقی زبان اصیل تبریز است. به این معنا که گویندگان و گزارشگران صدا و سیما به گویش تبریز سخن می گویند که همان زبان استاد شهریار است. در عین حال تنوع لهجه ها در استان را نشانه غنای فرهنگی منطقه دانسته و در برنامه های خود به معرفی آن در برنامه ها در قالب گزارشات و مصاحبه ها می پردازد؛ اما تاسی به گویش های آن سوی مرز بی توجهی به فرهنگ مردم است.

وی با بیان اینکه زبان مهمترین رکن ارتباطی رسانه است خاطر نشان کرد: رسانه ملی بنابر ماهیت ارتباطی خود به بیشترین میزان از این ابزار برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کند و در این راستا تلاش می کند از اشتباهات آشکار و ابهام و نارسایی آن ها خودداری کند.