آذربایجان شرقی رتبه اول ساماندهی جوانان کشور را کسب کرد
آذربایجان شرقی رتبه اول ساماندهی جوانان کشور را کسب کرد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایرنا، ایوب بهتاج ‌در جمع خبرنگاران افزود: در ارزیابی نهایی عملکرد استان ها در این حوزه پس از آذربایجان شرقی، استان های سمنان و البرز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. بهتاج خاطر نشان کرد: معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایرنا، ایوب بهتاج ‌در جمع خبرنگاران افزود: در ارزیابی نهایی عملکرد استان ها در این حوزه پس از آذربایجان شرقی، استان های سمنان و البرز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بهتاج خاطر نشان کرد: معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۵ نیز موفق شده بود به مقام نخست کشوری دست یابد.

وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته ستاد استانی ساماندهی امور جوانان استان بیش از ۷۴ درصد مصوبات خود را اجرایی و محقق کرده که ده جلسه استانی و ۱۲۶ جلسه شهرستانی ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار و ۱۶کمیته تخصصی استانی و ۱۱۱کمیته تخصصی شهرستانی تشکیل شده که آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت، ازدواج، مشارکت اجتماعی و سلامت جوانان بیشترین سهم را در موضوعات مورد بررسی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در سال ۹۶ داشتند.

وی با تشریح بخش دیگری از اقدامات این ستاد اضافه کرد: برگزاری نشست ها و گردهمایی های استانی با هدف آگاهی بخشی و توانمندسازی مدیران و کارشناسان حوزه جوانان و بررسی چالش های جوانان در شهرستان های مختلف، تقسیم کار استانی در حوزه های برنامه ریزی جهت افزایش مشارکت اجتماعی جوانان، برنامه ریزی جهت تقویت هویت ملی و دینی جوانان، برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، برنامه ریزی برای ازدواج جوانان و آموزش های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج، برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی جوانان و نوجوانان، برنامه ریزی طرح سلامت جوانان و هفته جوان از مهمترین اقدامات ستاد در طول سال ۱۳۹۶ بوده است.

همچنین امیر تقی زاده معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ‌با بیان اینکه، کسب رتبه اول کشوری آذربایجان شرقی در حوزه ستادهای ساماندهی کشوری حاصل کار تیمی استانی ‌بوده افزود: دغدغه مدیریت ارشد استان، معاونین و مدیران و مسئولین ارگان ها و نهادهای دولتی بر برنامه ریزی در حوزه جوانان بوده و این کار تیمی و اهتمام موجب شده که در حوزه جوانان و در بخش ستادهای ساماندهی امور جوانان در رتبه اول کشوری قرار بگیریم.

تقی زاده ادامه داد: مهم‌ترین خروجی این جلسات تدوین سند جامع جوانان و پرتال جوانان، ثبت بیش از ۱۰۰ سمن، راه‌اندازی خانه جوانان، شناسایی ۳۰۰ جوان فعال و نمونه روستایی، اجرای طرح «هر جوان یک مهارت» از دیگران برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی است.

وی توضیح داد: در کنار کار تیمی استانی و اهتمام مسئولین و تلاش کارشناسان نهادها و ارگان ها، فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه چالش های اساسی جوانان از مهمترین اولویت های معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بوده که توانسته نیازهای جوانان را در تمامی بخش ها بررسی و برنامه ریزی صحیحی صورت پذیرد.