اجرای طرح ارائه خدمات رایگان سلامت برای خبرنگاران در تبریز
اجرای طرح ارائه خدمات رایگان سلامت برای خبرنگاران در تبریز

به گزارش تایسیز اذربایچان ، “محمد حسین حسن زاده” ظهر امروز در در اولین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: مهم ترین وظیفه ای که اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری بر عهده دارد، در بخش امور اجتماعی است که تلاش می کنیم برای آبادانی هرچه بیشتر شهرمان با بهره مندی از ارتباطات و […]

به گزارش تایسیز اذربایچان ، “محمد حسین حسن زاده” ظهر امروز در در اولین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: مهم ترین وظیفه ای که اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری بر عهده دارد، در بخش امور اجتماعی است که تلاش می کنیم برای آبادانی هرچه بیشتر شهرمان با بهره مندی از ارتباطات و ساختارهای اجتماعی و رکن و اساس فعالیت و تشکل هایی که در این شهر می توانند به مدیریت شهر کمک کنند، اهداف خود را تحقق بخشیم که در این راستا نیازمند افزایش مشارکت های مردمی و اجتماعی همچنین همکاری و همیاری سازمان های مردم نهاد هستیم.

وی افزود: روز خبرنگار به همراه ۲۲ مرداد ماه که روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی نام گذاری شده است به عنوان قوه چهارم هر جامعه محسوب می شود که امیدواریم این تشکل ها و سازمان های غیر دولتی برمنشاء خیر و برکت برای توسعه، آبادانی، ثبات و پایداری نظام و حرکت های فرهنگی اجتماعی شهرمان موثر باشد.

حسن زاده با بیان اینکه مسائل اجتماعی در غالب معاونت فرهنگی اجتماعی در حوزه وظایف اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز است، افزود: سلامت شهروندان و همچنین سلامت همکاران مجموعه شهرداری که شامل بیمه درمان و سلامت آن ها است از مهم ترین حوزه فعالیت این اداره است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در چهار حوزه تخصصی مدیریتی از جمله مدیریت درمان و طب کار، مدیریت سلامت، مدیریت کلینیک ها و مدیریت امور اجتماعی، فعالیت می کند، اذعان کرد: در مدیریت طب کار الزام قانونی هر کارفرما است که شرایط ایمنی و شرایط استاندارد و ایزوهای لازم برای فعالیت های عمرانی و خدماتی که لازمه یک کارفرما است انجام گیرد. شهرداری به عنوان بزرگترین کارفرمای منطقه مکلف است برای اجرای پروژه های خدماتی و عمرانی، رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و سلامت کارگران و نیروهای فنی را در الویت کارخود قرار دهد.

وی ادامه داد: کلینیک الغدیر در فرهنگسرای الغدیر به لحاظ کالبدی کامل است ولی لازم است به لحاظ اجرایی بیشتر تقویت شود؛ همچنین در مدیریت امور سلامت بیشترین توجه نسبت به سلامت شهروندان و نیاز هایی که برای زندگی سالم در شهر تبریز لازم است بررسی می شود.

مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: این مجموعه دارای دو کلینیک درمانی به نام کلینیک امام رضا(ع) و کلینینک درمانی الغدیر است که کنترل رفتارهای مخاطره آمیز، بحث تزریق واکسن هپاتیت و کزاز و … را در الویت کاری خود قرار داده است؛ کلینیک های شهرداری تبریز به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به مردم تبریز می باشند و عموم شهروندان نیز می توانند به کلینیک های شهرداری مراجعه کرده و با تعرفه دولتی از خدمات آنها بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: تمامی خبرنگاران تبریز پس از ارائه معرفی از رسانه خود می توانند به صورت رایگان از خدمات کلینیک‌ های شهرداری تبریز استفاده کنند.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه های مربوط به حوزه سلامت شهروندی، گسترش فرهنگ دوچرخه سواری ویژه خانم ها و آقایان است و سعی خواهیم کرد این برنامه را با رعایت مسائل شرعی و اصول و شرایط خاص توسعه دهیم که در این خصوص محل های ویژه ای برای تجمع و دورهمی سالمندان در نظر گرفته می شود.

مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تصریح کرد: تا پایان مهرماه به همکاران این مجموعه فرصت داده شده است تا نسبت به ترک مصرف دخانیات اقدام کنند در غیر تین صورت باید این اداره را ترک نمایند.