افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات دامی و زراعی در آذربایجان شرقی
افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات دامی و زراعی در آذربایجان شرقی

به گزار تایسیز اذربایجان ، ایوب ایرانی فام در جشن برداشت گندم در هشترود خاطر نشان کرد: با حذف آیش از زمین های مزروعی،  تولید دو برابر می شود، چرا که کاشت هر ساله محصول گندم در یک زمین به خاک آسیب می زند. وی افزود: کشاورزان باید با حذف کشاورزی سنتی وجایگزین کردن آن با […]

به گزار تایسیز اذربایجان ، ایوب ایرانی فام در جشن برداشت گندم در هشترود خاطر نشان کرد: با حذف آیش از زمین های مزروعی،  تولید دو برابر می شود، چرا که کاشت هر ساله محصول گندم در یک زمین به خاک آسیب می زند.

وی افزود: کشاورزان باید با حذف کشاورزی سنتی وجایگزین کردن آن با کشاورزی نوین، محصولات بازار پسند را روانه بازار کنند.

وی ادامه داد: در سالجاری پول گندم خریداری شده از کشاورزان سر موقع به حساب هایشان واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

فرماندار هشترود نیز در این مراسم گفت: کشاورزان هشترودی فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دادند و با تولید ۱۶۰ هزار تن گندم اوامر رهبر انقلاب را در تولید کالای ایرانی اجرایی کردند.

امین امینیان ادامه داد: با تصویب شورای برنامه ریزی استان، مقرر شد با تخصیص اعتبارات لازم پایاب سد سهند تکمیل شده و شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه زیر کشت آبی برود.

وی اضافه کرد: متاسفانه درآمد حاصل از تولید گندم در خود شهرستان هزینه نمی‌شود و برای آبادانی سایر شهرها به کار گرفته می شود اما اگر فقط ۲۰ درصد در آمد حاصل از فروش گندم در هشترود هزینه شود بسیاری از مشکلات آبادانی و اقتصادی منطقه حل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی هشترود نیز در این مراسم اظهار کرد: سهم هشترود در خود کفایی محصول گندم در کشور بسیار زیاد است و این منطقه از زمان‌های گذشته به انبار غله کشور معروف  است.

مجید احمدی یاد آور شد: شهرستان هشترود با دارا بودن ۶۰ هزار هکتار زمین دیم و ۱۵۰۰ هکتار زمین آبی در تولید انواع گندم ها پیشتاز است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۰ هزار تن گندم از اراضی منطقه برداشت شود.

وی گفت: ظرفیت سیلوهای هشترود ۲۲۵ هزار تن می‌باشد وعلاوه بر ذخیره گندم هشترود؛ ظرفیت آن را دارد که گندم سایر شهرها را نیز ذخیره کند.