انتقاد امام‌جمعه تبریز از قطعی های بی برنامه برق / تشدید عملیات روانی آمریکا نشان از انزوای سیاسی ایالات متحده است
انتقاد امام‌جمعه تبریز از قطعی های بی برنامه برق / تشدید عملیات روانی آمریکا نشان از انزوای سیاسی ایالات متحده است

به گزارش تابسیز اذربایجان،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: تدبیر و مدیریت و چاره اندیشی مسئولان در موضوع برق مصرفی مردم امری بسیار ضروری است چرا که زندگی و کسب و کار مردم در این گرمای طاقت […]

به گزارش تابسیز اذربایجان،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: تدبیر و مدیریت و چاره اندیشی مسئولان در موضوع برق مصرفی مردم امری بسیار ضروری است چرا که زندگی و کسب و کار مردم در این گرمای طاقت فرسا با قطعی های بی برنامه برق مختل شده است.

وی در ادامه گفت: با صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق می توان ۶ نیروگاه ۸۰ مگاواتی در طول سال ساخت چراکه مصرف برق در کشوری ۸۰ میلیونی ما معادل مصرف یک کشور ۲۰۰ میلیونی است.

خطیب نماز جمعه تبریز به اقدامات اخیر آمریکا اشاره کرد و‌افزود: تشدید عملیات روانی آمریکا در خصوص بازگشت تحریم و عدم امکان صادرات نفت ایران نشان از انزوای سیاسی ایالات متحده در اعمال تحریم های جدید علیه ملت ایران است.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ تجاری آمریکا علیه ملت ایران سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگی مثل چین با تاکید بر خرید نفت از ایران تعرفه های گمرکی کالاهای وارداتی از آمریکا را افزایش داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: مردم ایران اسلامی با هوشیاری در برابر تبلیغات رسانه ای و عملیات روانی دشمنان نظام و انقلاب از این شرایط هم مانند شرایط سخت دفاع مقدس و شرایط بد اقتصادی سال های ۹۱ تا ۹۴ با سربلندی عبور خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: فرامین حضرت امام خامنه ای عزیز و پیروی از راهبرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی همه توطئه های استکبار را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام عید قربان و اعزام متقاضیان به سرزمین وحی خاطر نشان کرد: مراسم باشکوه حج بهترین زمان و بهترین مکان برای اعلام مواضع امت اسلامی است هرچند آل سعود راه حج واقعی را به مسلمانان بسته است اما این مناسک عامل وحدت و منادی ملل اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: نعمت وجود فرزند در خانواده از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است، بطوریکه خداوند در قرآن کریم هم به جایگاه خانواده و تربیت اولاد ذکور در آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: براساس آموزه های ادیان و انبیاء الهی فرزند آوری از نعمت های الهی است و تربیت اولاد صالح و تحویل آن به جامعه سعادت دنیوی و اخروی مومنان را به دنبال دارد.