اهمیت فوق‌العاده نشست سران ایران، روسیه و ترکیه برای تبریز
اهمیت فوق‌العاده نشست سران ایران، روسیه و ترکیه برای تبریز

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌فر اظهار کرد: این اجلاس سه جانبه یک رویداد مهم سیاسی و بین‌المللی است و سومین جلسه هماهنگی فی‌مابین کشورهای یاد شده در مورد مسائل مبتلابه و مورد علاقه مشترک به شمار می‌رود. وی با بیان اینکه تبریز برای برگزاری این اجلاس سه جانبه آمادگی کامل داشته […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌فر اظهار کرد: این اجلاس سه جانبه یک رویداد مهم سیاسی و بین‌المللی است و سومین جلسه هماهنگی فی‌مابین کشورهای یاد شده در مورد مسائل مبتلابه و مورد علاقه مشترک به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تبریز برای برگزاری این اجلاس سه جانبه آمادگی کامل داشته و یکی از مناسب‌ترین شهرهاست، افزود: چنین نشستی در هر شهر برگزار شود، می‌تواند آثار مثبت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیشماری برای آن شهر داشته باشد.

شهرتی‌فر ابراز داشت: این رویداد مهم موجب می‌شود تبریز –پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ روی آنتن‌های بین‌المللی معرفی و مطرح شده و مردم تمام کشورهای جهان از ظرفیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری بالقوه و بالفعل این شهر مطلع شوند.

لازم به ذکر است، استاندار آذربایجان‌شرقی دوشنبه شب ۶ شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد: سومین نشست سران جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراتیو روسیه و ترکیه در خصوص تحولات سوریه، روز جمعه شانزدهم شهریور ماه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

مجید خدابخش افزود: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای شرکت در سومین اجلاس سران سه کشور، جمعه ۱۶ شهریور میهمان مردم خونگرم تبریز، به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ خواهند بود و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز به عنوان مقام میزبان حضور خواهند داشت.

وی در ادامه این گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: دو اجلاس پیشین سران ایران، روسیه و ترکیه در خصوص مبارزه با تروریسم و پیشبرد فرآیند صلح و گفت‌وگو در سوریه؛ در شهرهای سوچی روسیه و آنکارا در ترکیه برگزار شده بود.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» برای شرکت در نشست سه‌ جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران یا تبریز سفر خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش داد که اردوغان در این سفر با همتای ایرانی و روس خود دیدار و درباره سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.