تاکید بر توسعه سهم تبریز از بازار صنعت خودروی کشور/ تشکیل کارگروه مشترک برای توسعه همکاری سایپا و قطعه سازان آذربایجان شرقی
تاکید بر توسعه سهم تبریز از بازار صنعت خودروی کشور/ تشکیل کارگروه مشترک برای توسعه همکاری سایپا و قطعه سازان آذربایجان شرقی

به گزارش تایسیز اذربایجان،”سید باقر شریف زاده” در خصوص حضور هیات بلند پایه مدیران گروه صنعتی سایپا در تبریزگفت: مدیرعامل و هیات مدیره گروه صنعتی سایپا را دعوت کردیم تا راهکارهای همکاری بیشتر قطعه سازان آذربایجان شرقی با این خودروساز بزرگ کشور بررسی شود. وی افزود: با توجه به ظرفیت های بزرگی که در صنعت […]

به گزارش تایسیز اذربایجان،”سید باقر شریف زاده” در خصوص حضور هیات بلند پایه مدیران گروه صنعتی سایپا در تبریزگفت: مدیرعامل و هیات مدیره گروه صنعتی سایپا را دعوت کردیم تا راهکارهای همکاری بیشتر قطعه سازان آذربایجان شرقی با این خودروساز بزرگ کشور بررسی شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بزرگی که در صنعت قطعه سازی، مجموعه سازی و خودروسازی تبریز وجود دارد، به مدیران سایپا این اطمینان را دادیم که نگران تامین قطعات مختلف مورد نیاز این گروه نباشند و قطعه سازان آذربایجان شرقی می توانند هر نوع قطعه ای که لازم باشد را از مرحله طراحی، نمونه سازی، ریخته گری، ماشین کاری و… به مرحله انجام برسانند.

شریف زاده بر توسعه سهم قطعه سازان تبریز از بازار صنعت خودروی کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مدیرعامل و دیگر مسئولان گروه سایپا نیز بر این مهم تاکید داشتند و با توجه به اینکه مدیرعامل سایپا در صنعت استان حضور داشته است، مقرر شد کارگروهی برای گسترش همکاری های فی مابین تشکیل پیدا کند.

وی افزود: این کارگروه متشکل از دو نفر از مدیران سایپا، دو نفر انجمن قطعه سازان تبریز و یک نفر هم از طرف کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تبریز است و با شناسایی پتانسیل های استانی و تطبیق آن با نیازهای سایپا باب همکاری های بیشتر با سایپا را باز کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تبریز در ادامه بر لزوم پرداخت منظم مطالبات قطعه سازان تاکید کرد و گفت: تامین نقدینگی شرکت های قطعه ساز و پرداخت به موقع مطالبات یکی از مهمترین مواردی بود که از مدیران سایپا خواستیم تا قطعه سازان بتوانند گردش کاری منظمی داشته باشند.

شریف زاده گفت: برای حل مشکل پرداخت های قطعه سازان پیشنهاد کردیم تا ال. سی داخلی با همکاری یکی از بانک ها با سود معقول گشایش یابد تا گروه سایپا برای خرید محصولات قطعه سازان آذربایجان شرقی از این روش اقدام کند.

وی افزود: قرار است این مسئله در نشست با استاندار و مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی حل شود تا مشکل قطعه سازان استان در وصول مطالباتشان برطرف شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی در ادامه از توافق با سایپا برای توسعه یک برند خودرویی در تبریز خبر داد و گفت: در این خصوص توافقنامه ای با سایپا داریم که با همکاری این گروه در استان خودروهای تجاری به مرحله تولید برسند، در این زمینه هم مقرر شد کارگروه مشترک در مورد این مسئله هم کار کنند و پیشنهاد اجرایی ارائه دهند.