تصویب بودجه برای ساماندهی باغ «دو کمال»
تصویب بودجه برای ساماندهی باغ «دو کمال»

به گزارش تایسیز اذربایجان محمد رضا قربانیان تبریزی گفت: جهت ساماندهی پارک مربوطه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال مصوب شده که در این مصوبه شهرداری منطقه یک موظف به اجرای پروژه شده است. وی اظهار کرد: پس از مشخص شدن پیمانکار مربوطه و طی مراحل قانونی و اداری، قطعاً با سرعت در جهت ساماندهی این مکان اقدام […]

به گزارش تایسیز اذربایجان محمد رضا قربانیان تبریزی گفت: جهت ساماندهی پارک مربوطه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال مصوب شده که در این مصوبه شهرداری منطقه یک موظف به اجرای پروژه شده است.
وی اظهار کرد: پس از مشخص شدن پیمانکار مربوطه و طی مراحل قانونی و اداری، قطعاً با سرعت در جهت ساماندهی این مکان اقدام کرده و شاهد بهبود وضعیت آن خواهیم بود.
شایان ذکر است با دستور شهردار منطقه یک تنظیف محوطه پارک و داخل مهران رود که از این محل عبور می‌کند، انجام یافته است.

بر اساس این گزارش، مقبره دو کمال تبریز آرامگاه کمال‌الدین بهزاد و کمال‌الدین مسعود خجندی می‌باشد که در محله بیلانکوه شهر تبریز قرار دارد.

کمال‌الدین بهزاد نقاش و نگارگر (مینیاتوریست) چیره‌دست ایرانی قرن دهم هجری قمری و نگارگر مکتب هرات است. وی در دربار سلطان حسین بایقرا و نزد امیر علیشیر نوایی در هرات تقرب یافت و بعد از استیلای شاه اسماعیل اول صفوی بر ازبکان، همراه وی به تبریز آمد و در دوره شاه تهماسب صفوی نیز در تبریز با احترام زیست و در آنجا درگذشت.
کمال‌الدین مسعود خجندی از شعرای معروف قرن هشتم و نهم هجری قمری است که بعد از تشرف به حج، در تبریز سکنی گزید و تحت حمایت سلطان جلایر قرار گرفت. از آنجا که سلطان حسین جلایری یکی از ارادتمندان کمال‌الدین خجندی محسوب می‌شد، در محله بیلانکوه باغچه‌ای را به شیخ هدیه کرد و در آنجا خانقاهی برای وی بنا نمود و از این زمان باغ مذکور به «باغ کمال» مشهور شد.