جامعه دانشگاهی باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشد
جامعه دانشگاهی باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با اساتید دانشکده الهیات دانشگاه تبریز با تاکید بر این که برای داشتن فضای نشاط و شادابی باید جوی سیاسی در دانشگاه‌ها حاکم باشد، اظهار کرد: البته این به معنای جناح بازی سیاسی نیست بلکه باید با برگزاری دوره‌های بصیرتی آگاهی‌های […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با اساتید دانشکده الهیات دانشگاه تبریز با تاکید بر این که برای داشتن فضای نشاط و شادابی باید جوی سیاسی در دانشگاه‌ها حاکم باشد، اظهار کرد: البته این به معنای جناح بازی سیاسی نیست بلکه باید با برگزاری دوره‌های بصیرتی آگاهی‌های سیاسی را در بین دانشجویان ارتقاء داد.
وی در ادامه با بیان این که رمز موفقیت دانشگاه‌ها در ارتقاء سطح علمی دانشجویان است، گفت: فعالیت‌های ارزشمند و چشمگیری بعد از تشکیل دانشکده الهیات در حوزه ارتقاء سطح علمی، دینی و انسانی صورت گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیاد بوده و فعالیت‌ها باید رشد روز افزون داشته باشد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها در عرصه‌های علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشی پر رنگ و اثرگذاری را ایفا کرده‌اند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور گفت: اگر امروز در عرصه‌هایی مانند انرژی هسته‌ای و طراحی و ساخت هواپیماهای جنگی حرفی برای گفتن داریم به اعتبار جوانان تربیت شده دانشگاهی است که آموخته‌های خود را در اختیار صنعت قرار داده‌اند تا با محصولی ایرانی در دنیا شاخته شوند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: برای این که دانشگاه در راستای راهبرد اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری به نقش و وظیفه خود عمل کنند، باید نتایج کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و همچنین پایان نامه‌های دانشجویی را به این سمت هدایت کرد.
وی یکی از آفت‌های امروزه دانشگاه‌ها را خاک خوردن پایان نامه‌ها در آرشیو و قفسه‌های کتابخانه ها برشمرد و گفت: در شرایط کنونی که دشمن در تلاش هست در مقابل انقلاب و دستاورد آن، با جنگ روانی و فرهنگی بایستد، باید دانشگاه‌ها آرامش و امید را در جامعه گسترش دهند.
وی با اشاره به این که دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی را مورد آماج حملات خود قرار داده است، تصریح کرد: دانشگاهیان و مسئولان اقتصادی کشور باید با حرکتی جهادی و تدابیر هوشمندانه وضعیت موجود را به مردم تبیین کنند.
امام جمعه تبریز وحدت و همدلی را لازمه عبور از شرایط فعلی دانست و گفت: برای رسیدن به تعالی و توسعه کشور و داشتن جامعه‌ای با شور و نشاط و همچنین ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهدافشان باید وحدت و همدلی در بین آحاد جامعه حاکم شود.