دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی و تولید محصول علمی پیش روند
دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی و تولید محصول علمی پیش روند

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، مجید خدابخش صبح امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، آذربایجان سر ایران است و سر محل خردورزی و تفکر و دیدن است. وی با بیان اینکه دانشگاه […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، مجید خدابخش صبح امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، آذربایجان سر ایران است و سر محل خردورزی و تفکر و دیدن است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز در چند دوره تاثیرات زیادی داشته است، گفت: سردار صفوی در سال ۱۳۵۶ در شهر تبریز و در برخورد با رژیم ستمشاهی تیر خورد که او دانش‌‌آموخته دانشگاه تبریز بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دانشگاه تبریز توسط صدام در سال ۱۳۶۵ بمباران شده و به مشهدالشهدا معروف است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز معروف به دانشگاه طب و ادبیات بود و در سال ۱۳۳۰ دانشکده فنی در این دانشگاه ایجاد شد، گفت: دانشگاه تبریز نقش‌آفرینی تاثیرگذار داشته به طوریکه این دانشگاه دارای ۷۰۰ استاد، ۲۴ هزار دانشجو و ۱۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

خدابخش خاطرنشان کرد: دانشگاه علاوه بر تولید مقالات در مهارت‌افزایی و کارآفرینی دارد.

وی با تاکید به اینکه اکثر دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته به دانشگاه کارآفرینی تمایل یافته است، گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد یقینا در عرصه اقتصادی و اشتغال و سوق به سمت پیشرفتگی خواهیم رفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: امید است به همت دانشگاه به سمت خودکفایی اقتصادی و سایر ابعاد پیش رویم و روزی ادعا کنیم دانشگاه تبریز مجددا به ۸۰۰ سال پیش آموزشی مانند دانشگاه ربع رشیدی دست یافته است.