دانشگاه ارومیه برای اولین بار در رتبه بندی ‘تایمز’ قرار گرفت
دانشگاه ارومیه برای اولین بار در رتبه بندی ‘تایمز’ قرار گرفت

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا رحیم حب نقی روز پنجشنبه بیان کرد: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام های علمی معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سراسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد. وی افزود: این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا رحیم حب نقی روز پنجشنبه بیان کرد: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام های علمی معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سراسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.
وی افزود: این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی که در آن آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد قرار دارد.
وی از رشد ۶۰ درصدی حضور دانشگاه‌های ایرانی در این رتبه‌بندی خبر داد و اضافه کرد: در رتبه‌بندی ۲۰۱۹ تایمز شاهد حضور ۲۹ دانشگاه ایرانی در جمع یکهزار و ۲۵۸ دانشگاه برتر جهان هستیم.
به گزارش ایرنا، در رتبه بندی اخیر در سال ۲۰۱۹ با ورود ۱۱ دانشگاه جدید شاهد حضور ۲۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه برتر جهان از ۸۶ کشور هستیم.
دانشگاه های کاشان، علوم پزشکی مشهد، صنعتی شیراز، شهید مدنی آذربایجان، علوم پزشکی ایران، مازندران، علوم پزشکی شهید بهشتی، خوارزمی، شهید باهنر کرمان، صنعتی شاهرود و ارومیه از جمله دانشگاههای ایران هستند که برای اولین بار در رتبه بندی تایمز حضور یافته اند.