شاخص امنیتی استان کاملا در حد مطلوب قرار دارد
شاخص امنیتی استان کاملا در حد مطلوب قرار دارد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، رحیم شهرتی‌فر با بیان اینکه ما در مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نقش هماهنگ‌کننده و پیگیری داریم، اظهار کرد: استانداری مسوولیت حفظ امنیت استان، نظارت و کنترل مسائل امنیتی را به عهده دارد. وی با اشاره به مسائل اقتصادی مثل قاچاق و احتکار […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، رحیم شهرتی‌فر با بیان اینکه ما در مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نقش هماهنگ‌کننده و پیگیری داریم، اظهار کرد: استانداری مسوولیت حفظ امنیت استان، نظارت و کنترل مسائل امنیتی را به عهده دارد.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی مثل قاچاق و احتکار افزود: در تمام استان‌ها بویژه استان‌های مرزی پدیده قاچاق اتفاق می‌افتد؛ برای مقابله با آن در کشور و استان‌ها ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد که بحث کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق به عهده ارگان‎هایی مثل گمرک، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و مرزبانی بوده و هماهنگی، نظارت و کنترل این امور به عهده ما است.

شهرتی‌فر در عین حال خاطرنشان کرد: وقتی نوسانات ارزی وجود دارد قاچاق کالا بیشتر می‌شود اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حساسیتی فوق‌العاده تلاش می‌کند قاچاق کالا به حداقل برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارآذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در مرزهایی که در حوزه جغرافیایی استان قرار دارد مراودات معمولی و منطقی با همسایگان صورت می‌گیرد و حتی نسبت به برخی از همسایگان لغو روادید نیز داشته‌ایم؛ اما کاملا مراقبت می‌کنیم از خروج غیرمتعارف کالاهای اساسی جلوگیری شود تا مردم کمبودی در این ارتباط احساس نکنند