صادرات برق به ارمنستان و آذربایجان کذب است/ تهرانی ها هم طعم خاموشی را می چشند
صادرات برق به ارمنستان و آذربایجان کذب است/ تهرانی ها هم طعم خاموشی را می چشند

به گزارش تایسیز اذربایجان ،” عادل کاظمی” ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه افزود: زمستان سال گذشته ۵۰۰ مگاوات برق در تبریز مصرف می شد که در تابستان سال جاری این رقم به ۷۹۰ مگاوات رسیده است و با افزایش هر یک درجه دما، میزان مصرف برق نیز ۵۰ مگاوات افزایش یافته است. […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ،” عادل کاظمی” ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه افزود: زمستان سال گذشته ۵۰۰ مگاوات برق در تبریز مصرف می شد که در تابستان سال جاری این رقم به ۷۹۰ مگاوات رسیده است و با افزایش هر یک درجه دما، میزان مصرف برق نیز ۵۰ مگاوات افزایش یافته است.

کاظمی گفت: در صورت استفاده ۱۰ درصد از مشترکان خانگی از مصرف کولرهای گازی نزدیک به ۳۰۰ مگاوات برق به مدار تحمیل می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز به تعداد مشترکان حوزه برق تبریز اشاره کرد و گفت: ۹۶۰ هزار مشترک برق در تبریز وجود دارد که ۸ هزار مشترک را مشترکان صنعتی تشکیل می دهند.

وی افزود: ۳۸ درصد از مصرف برق را مصارف خانگی، ۳۰ درصد را واحد های صنعتی و مابقی مصارف را واحد های کشاورزی و تجاری و ادارات تشکیل می دهند.

وی اذعان کرد: ۵۶۰ واحد صنعتی در راستای کاهش مصرف برق با ما همکاری کرده اند و با اجرای تفاهم نامه ای ۵۰ درصد موجب صرفه جویی مگاواتی برق شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به اینکه حجم خاموشی های رخ داده طی روزهای اخیر ۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات است، تصریح کرد: خاموشی ها از اوایل تیرماه و بسته به نیاز و مدیریت شبکه صورت می گیرد و خاموشی ها متناسب با مصرف ها تقسیم بندی می شود که حجم این خاموشی ها در تبریز  ۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات بوده است.

کاظمی از اخذ مجوز برای نصب پست های کمکی برای تجهیزات حفاظتی خبر داد و گفت: با تلاش همکاران و مسئولان، مجوزهای لازم برای نصب پست های کمکی اخذ شده و نصب تجهیزات آغاز شده است که در فاز اول نصب تجهیزات همکاران ما در ستارخان هفت پست، امور برق باغمیشه پنج پست، امور برق گلستان هفت پست، امور برق ائل گلی سه پست و امور برق قراملک هفت پست کمکی برق نصب می کنند.

وی افزود: بعد از اعمال خاموشی، میزان مصرف برق تبریز بین ۷۷۰ تا ۸۰۰ مگاوات است و این نشان می دهد که نیاز مصرفی به ۹۰۰ مگاوات می رسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: برخلاف اخبار منتشر شده و صحبت های اخیر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مبنی بر اینکه در تهران قطعی برق نداریم و فشارهای ناشی از آن را باید شهرستان ها بکشند افزود: در استان تهران ۸۰۰ الی هزار و ۲۰۰ مگاوات خاموشی طی روزهای گذشته اعمال شده است.

کاظمی اذعان کرد: در سال ۹۵، هشت میلیون کیلووات دستکاری کنتور و استفاده غیرمجاز گزارش شده بود که این مقدار در سال گذشته به صد میلیون کیلو وات رسیده است که با اقدامات اخیر توانسته ایم از بروز چنین دزدی هایی ممانعت کنیم.

وی با اشاره به حجم انبوه شهروندانی که با سامانه ۱۲۱ تماس می گیرند اداه داد: سامانه  ۱۲۱ که پاسخگوی مشترکان است همزمان می تواتد فقط به ۶۰ تماس تلفنی جواب بدهد و وقتی حجم تماس های افزایش می یابد از نظر اصطلاح فنی ” تماس های بهمنی” رخ می دهد و خطوط مختل می شود و عموم مردم از اینکه نمی توانند برای سوالات خود پاسخی دریافت کنند گلایه مند می شوند.

کاظمی در پایان از اعلام شماره تماس های جداگانه ای بر اساس مناطق جغرافیایی سطح شهر خبر داد و گفت: برای سهولت دسترسی شهروندان از فردا در سایت شرکت توزیع برق تبریز بر اساس نقشه جغرافیایی بر اساس مناطق شماره تماس اعلام می شود  تا شهروندانی که نتوانسته اند با سامانه ۱۲۱ تماس حاصل کنند با این شماره ها راحت تر بتوانند درخواست های خود را مطرح کنند.