ضرورت تجدید نظر در خصوص محلی اعلام کردن برخی دانشگاه‌های مراکز استان‌ها/ منطقه‌ای کردن دانشگاه‌ها طرحی شکست خورده است
ضرورت تجدید نظر در خصوص محلی اعلام کردن برخی دانشگاه‌های مراکز استان‌ها/ منطقه‌ای کردن دانشگاه‌ها طرحی شکست خورده است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی با اشاره به قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص سوالی درباره اینکه در سطح‌بندی و اجرای برنامه آمایش آموزش عالی (طرح آمایش) برخی دانشگاه‌های معتبر کشور را در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها، محلی اعلام شدند، اظهار کرد: وزارت علوم با این تصمیم […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی با اشاره به قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص سوالی درباره اینکه در سطح‌بندی و اجرای برنامه آمایش آموزش عالی (طرح آمایش) برخی دانشگاه‌های معتبر کشور را در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها، محلی اعلام شدند، اظهار کرد: وزارت علوم با این تصمیم برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور را تضعیف کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت علوم در منطقه‌ای کردن دانشگاه‌ها و اجرای طرح آمایش، تشریفات غیر ضروری ایجاد کرده است که این مهم به توسعه آموزش عالی در کشور منجر نمی‎شود.

منطقه‌‌ای کردن دانشگاه پیام نور تصمیمی شکست خورده بود

وی افزود: منطقه‌ای کردن و قطب‌بندی دانشگاه پیام نور تصمیمی عجیب بود که پیش از این نیز این طرح شکست خورده در دانشگاه آزاد اجرایی و لغو شد، امروز شاهد اجرای آن در دانشگاه پیام نور هستیم.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: البته در حال حاضر تبریز حوزه انتخابیه‌‎ام یکی از قطب‌‎های منطقه‌ای دانشگاه پیام نور به شمار می‌‎آید، ولی اصل این اقدام زیر سوال بوده و توجیهی منطقی ندارد و فقط تشکیلات زائد و غیر ضروری برای با هزینه‌های غیر ضروری ایجاد می‌‌‌کند.

فرهنگی اضافه کرد: در همین رابطه سوالی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده که مقرر است این هفته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح شود.

توسعه آموزش عالی در مناطق محروم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید اجازه دهیم مناطق محروم نیز در حوزه آموزش عالی رشد و توسعه داشته باشند و این مهم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: نباید به بهانه اینکه نظارت درستی بر دانشگاه‎‌های کشور وجود ندارد، صورت مسئله را پاک کنیم و اجازه توسعه آموزش عالی را در کشور ندهیم و این یک ضعف برای آموزش کشور به شمار می‌آید.

محلی اعلام کردن دانشگاه‌‎های مراکز استان‌ها موجب تضعیف آنها شده است

این نماینده مردم در مجلس افزود: از سوی دیگر یکی از اقدامات عجیب وزارت علوم، محلی اعلام کردن برخی دانشگاه‌های معتبر کشور در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها بود که این اقدام نیز به تضعیف این دانشگاه‌ها شده است که به کمتر شدن استقبال از این دانشگاه‌ها خواهد شد.