طرح اشتغال پایدار روستایی به دنبال رونق اشتغال در روستاها است/ بانک توسعه تعاون رتبه دوم طرح اشتغال را کسب کرده است
طرح اشتغال پایدار روستایی به دنبال رونق اشتغال در روستاها است/ بانک توسعه تعاون رتبه دوم طرح اشتغال را کسب کرده است

به گزارش تایسیز اذربایجان ، تقی کرمی در دومین نشست مشترک دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با بانک های عامل اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی افزود:  پرهیز از توزیع بی هدف پول و حمایت از طرح هایی که موجب ایجاد اشتغال پایدار در روستا ها می شود؛ […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، تقی کرمی در دومین نشست مشترک دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با بانک های عامل اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی افزود:  پرهیز از توزیع بی هدف پول و حمایت از طرح هایی که موجب ایجاد اشتغال پایدار در روستا ها می شود؛ دو اصلی است که در اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در بخش اقتصاد کشور اذعان داشت: متاسفانه برخی در کشور منافع کوتاه مدت خود را بر منافع بلند مدت کشور ترجیح می دهند که این امر اقتصاد کشور را با چالش های جدی مواجه کرده است.

کرمی با اشاره به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا اذعان داشت: این طبیعی است که ترامپ و سایر دشمنان ایران اسلامی در تلاش هستند تا کشور را با چالش هایی مواجه کنند ولی آنچه که صد برابر این تهدیدات می تواند نظام را با مشکل مواجه کند موضوع بروز شکاف در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور است.

وی معضل بیکاری را چالشی خطرناک برای کشور خواند و افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار شد به منظور کاهش سرعت سیل مهاجرت روستاییان به شهرها طرح هایی با هدف کاهش این نرخ مهاجرت و به منظور ایجاد فرصت های شغلی در کشور مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار اعتبار از طریق چهار بانک عامل به روستاییان  پرداخت شود.

وی سهم بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی را ۷۲۰ میلیارد ریال خواند و افزود: این بانک در استان از لحاظ سهم رتبه دوم استان را کسب کرده است.

کرمی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار ۸۰۰ میلیارد ریال طرح به بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی معرفی شده است که ۸۰ میلیارد ریال بیش از سهم تخصیصی است ، از این میزان  ۵۳۲ میلیارد ریال در دست بررسی و ۱۵۸ میلیارد ریال نیز مصوب شده است.

این گزارش می افزاید، مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی در این نشست گفت: بانک توسعه تعاون با تمام توان طرح اشتغال پایدار روستایی را پیش می برد.

غفور اصغر رضایی افزود: با توجه به تاکیدات مدیر عامل بانک توسعه تعاون مبنی بر عملیاتی نمودن طرح اشتغال پایدار روستایی و اشتغال فراگیر کلیه شعب این بانک در سراسر کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی اجرای این طرح ها را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با وجود تلاطم موجود در اقتصاد کشور ولی بانک توسعه تعاون با تمام توان طرح اشتغال پایدار روستایی را در پیش گرفته است.

این گزارش حاکی است، در این نشست که با حضور نمایندگانی از ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سازمان جهاد کشاورزی و استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد هر یک از روسای شعب بانک توسعه تعاون استان به بیان دیدگاه های خود پیرامون این موضوع پرداخت.