ظرفیت های وقف در اقتصاد کشور باید به مردم تبیین شود
ظرفیت های وقف در اقتصاد کشور باید به مردم تبیین شود

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم سه شنبه شب در دیدار مدیرکل و پرسنل اوقاف و امور خیریه استان با وی افزود: توجه به تنوع وقف به عنوان بخش مهم اقتصادی در برنامه ریزی های کلان کشور ضروری است. وی اظهار داشت: دستاوردهای وقف در حوزه خدمات اجتماعی مانند […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم سه شنبه شب در دیدار مدیرکل و پرسنل اوقاف و امور خیریه استان با وی افزود: توجه به تنوع وقف به عنوان بخش مهم اقتصادی در برنامه ریزی های کلان کشور ضروری است.

وی اظهار داشت: دستاوردهای وقف در حوزه خدمات اجتماعی مانند آسایشگاه های سالمندان، حمایت از زنان بی سرپرست، افراد ناتوان، بخش امور حقوقی و قضایی مانند مشاوره و وکالت فردی و حقوقی، بخش سلامت مانند احداث بیمارستان، خانه های پرستاری، ایجاد مراکز دیالیز و بنیاد حمایت از بیماری های خاص باید اطلاع رسانی شود.
حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: تجدید نظر در مبالغ اجاره موقوفات و روش های واگذاری آن ها به اجاره برای اجرای واقعی نیات واقفان ضروری بوده و باید از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیگیری شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد این مجموعه گفت: با تلاش های این اداره کل امسال ۳۶۴ برگه سند برای یک هزار و ۴۸۵ رقبه سطح استان اخذ شده است.
حجت الاسلام علی مصائبی افزود: اخذ سند امامزادگان عون بن علی، سید اسماعیل، حاج آقایار میانه با ۴۴ رقبه به مساحت ۱۶ هکتار، بلقیس دریانی و عبدالرحیم قائم مقام با بیش از ۳۸ هزار هکتار رقبه از جمله این اسناد است.
وی از صدور دستور قضایی برای ۶۴ مورد پرونده این سازمان در محاکم قضایی خبر داد و گفت: امسال با تلاش های انجام شده توسط اوقاف و امور خیریه استان ۱۴ مورد از طریق صلح و سازش رفع معارض و مشکل شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی رسیدگی به ۳ هزار و ۹۹۵ سند هزینه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال، تنظیم و تمدید مجدد ۳ هزار قرارداد اجاره موقوفات و ثبت ۱۳۹ فقره موقوفه جدید در سطح استان را از دیگر اقدام های این سازمان اعلام کرد.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: امسال ۸۶ محفل قرانی در سطح استان و شهرستان ها برگزار شده و هم اکنون با اجرای طرح تربیت و حفظ ۱۸هزار حافظ قرآن ۱۵هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته است.
وی از اجرای طرح شبکه مجازی حفظ قرآن کریم خواهران خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر از خواهران در اجرای این طرح در حال حفظ قرآن هستند.