دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه باید سیره و تفکر شهدا در دانشگاه‌ها بیش از اینها بازگو شود، گفت: شهدا در زمان خود به امر امامشان، وظیفه خود که دفاع از اسلام و انقلاب بود را به نحو احسن انجام دادند ولی آیا نسل امروز به وظیفه خود آشناست و می‌تواند به […]

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه باید سیره و تفکر شهدا در دانشگاه‌ها بیش از اینها بازگو شود، گفت: شهدا در زمان خود به امر امامشان، وظیفه خود که دفاع از اسلام و انقلاب بود را به نحو احسن انجام دادند ولی آیا نسل امروز به وظیفه خود آشناست و می‌تواند به نحو احسن این وظیفه را به پایان برساند؟

محمدحسین کاظمی امروز در حاشیه تشییع دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه تبریز  با تاکید بر اینکه شهدا درس‌های زیادی به ما آموختند که ایستادگی و آزادگی به نسل امروز از جمله آنهاست، اظهار داشت: شهدا اساتید و نماد از خودگذشتگی، دفاع از میهن و ولایت هستند و لازم است که یاد این شهدا در دانشگاه‌ها گرامی داشته شود.

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز تصریح کرد: نسل امروز و به ویژه قشر دانشجو تشنه معنویت هستند و برگزاری این چنین مراسم در محیط و فضای دانشگاه می‌تواند این تشنگی را رفع کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید در جامعه امروزی و به خصوص در دانشگاه‌ها، اندیشه‌ها و تفکر شهدا بازگو شود، یادآور شد: باید به نسل امروز گفته شود که شهدا چرا و برای چه از خون خود گذشتند.

وی افزود: باید گفته شود که امروز این امنیت و آرامشی که در کشور است به خاطر رشادت‌های چه کسانی به دست آمده است، این‌ها وظیفه مسوولان، اساتید و تشکل‌های دانشجویی است و در این زمینه کمترین کاری که می‌توان برای این بزرگواران کرد، برگزاری مراسم بزرگداشت، یادبود و گفتن این ارزش‌های شهداست.

اندیشه و تفکره راه شهدا در دانشگاه‌ها بازگو شود

 کاظمی گفت: شهدا در زمان خود به امر امامشان، وظیفه خودشان که دفاع از اسلام و انقلاب بود را به نحو احسن انجام دادند ولی آیا نسل امروز به وظیفه خود آشناست و می‌تواند به نحو احسن این وظیفه را به پایان برساند؟

وی اضافه کرد: امروز جبهه‌های نبرد جدید و به مراتب سخت‌تری در مقابل جوان قرار دارد که تنها راه موفقیت، بصیرت و اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در ادامه در پاسخ به این پرسش که امروزه نقش و جایگاه دانشگاه‌ها در قبال این شهدا چیست؟ گفت: وظیفه نسل جوان دانشجو امروزی علم‌آموزی و مطالبه‌گری از مسوولان و دفاع در مقابله با هجمه‌های فرهنگی و به اصطلاح بیکار در جبهه جنگ نرم است.

به گفته وی، دانشجوی امروز باید بتواند در عرصه علم به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جدیدی برسد چرا که در دنیایی که از آن به عنوان دهکده جهانی یاد می‌شود، علم حرف اول و آخر را می‌زند همچنین مطالبه‌گری از مسوولان نظام باید در اولویت‌های اول جوان دانشجو باشد.

مسوولان اجرایی باید در مقابل خون شهدا پاسخگو باشند

این فعال دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مسوولانی که در مسندهای مختلف هستند باید در مقابل خون شهدا پاسخگو باشند، باید جواب بدهند که چه کارهایی برای پیشرفت انقلاب انجام داده‌اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در ادامه توجه به توطئه فرهنگی دشمن در عصر حاضر را ضروری بیان کرد و گفت: انقلاب ما فرهنگی است و باید دغدغه‌های حوزه فرهنگ از اولویت مسوولان امر باشد که واقعا دشمن حمله خود را از این بخش و از چندین سال پیش در غفلت مسوولان امر شروع کرده است، بخشی که مقام معظم رهبری بارها با تعابیری همچون رخنه فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و … به آن اشاره کرده است ولی متأسفانه مسوولان امر در خواب بوده‌اند.

وی اضافه کرد: رهبری برای مقابله با دشمن در این جبهه خواستند که کار را به جوانان بسپارند و از جوانان به عنوان افسران جوان جنگ نرم و بعدا جوانان و دانشجویان را “آتش به اختیار” قلمداد کردند که این تعابیر وظیفه نسل امروز را روشن می‌کند.

این فعال دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راه شهدا یعنی راه ایستادگی و از خودگذشتن است، گفت: راه شهدا یعنی دفاع از اسلام، رهبری و انقلاب که با قطره قطره خون میسر است که پیش از این شهدا به ما یاد آن را آموختند./فارس