قطعه سازان تبریز و آذربایجان شرقی در اولویت همکاری با سایپا هستند
قطعه سازان تبریز و آذربایجان شرقی در اولویت همکاری با سایپا هستند

به گزارش تایسیز اذربایجان ،”معصوم نجفیان” پیش از ظهر امروز طی نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی سایپا در اتاق بازرگانی تبریز، گفت: ستون فقرات هر ملتی به اقتصاد آن وابسته است و اقتصاد یک کشور بدون صنعت استوار نخواهد بود. وی افزود: چندین سال است که رهبری انقلاب نامگذاری سال ها […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ،”معصوم نجفیان” پیش از ظهر امروز طی نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی سایپا در اتاق بازرگانی تبریز، گفت: ستون فقرات هر ملتی به اقتصاد آن وابسته است و اقتصاد یک کشور بدون صنعت استوار نخواهد بود.

وی افزود: چندین سال است که رهبری انقلاب نامگذاری سال ها را بر اساس اقتصاد مقاومتی انجام می دهند و یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی است.

عضو موظف هیات مدیره گروه صنعتی سایپا گفت: در طرح زنجیره تامین سایپا تحولاتی را ایجاد کرده ایم که در جهت ارتقاء کیفی و تکنولوژی تولید و خودکفایی در این امر است.

نجفیان ادامه داد: ما قطعه سازان را نه به عنوان شرکای خودمان، بلکه به عنوان بازیگران اصلی صنعت خودروسازی کشور می دانیم و در کنار هم هستیم و حرکتی رو به جلو خواهیم داشت.

وی به تجربه ژاپن و آلمان شکست خورده از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: آنها پس از شکست در جنگ جهانی خواستند با حمایت از تولید ملی خودشان روی پای خود بایستند و با الگوسازی و فرهنگ سازی حمایت از کالای داخلی را بین مردم شان جا انداختند و امروز در جایگاهی قرار دارند که می بینیم.

مدیرعامل سابق ایدم افزود: این در شرایطی اتفاق افتاده است که مصرف کنندگان به تولید ملی شان ارزش قائل شدند و تولیدکنندگان هم با احترام به مصرف کنندگان روز به روز بر کیفیت کارشان افزودند و سیاست مداران و دولت مردان آن کشورها نیز روی سیاست گذاری برای حمایت از تولید ملی تمرکز کردند.

نجفیان در ادامه گفت: ما باید این فرهنگ را در بین ملت و دولت ترویج کنیم تا بتوانیم در آینده نزدیک به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

نائب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی سایپا در ادامه از افزایش قراردادهای این شرکت با قطعه سازان از یک به سه و پنج سال خبر داد و گفت: این برای حمایت از قطعه سازان و ایجاد حس تامین بازار برای شرکت های قطعه ساز است تا بتوانند در برنامه ریزی بلند مدت به ارتقای شاخص های کیفی خود بپردازند.

نجفیان گفت: قطعه سازان تبریز و آذربایجان شرقی در اولویت همکاری با سایپا هستند، من خیلی خوب صنعت این استان را می شناسم و زمانی که در ایدم انجام وظیفه می کردم، قطعات موتورهای دیزلی را که از خارج وارد می کردیم، در همین شرکت تراکتورسازی به تولید رساندیم.

وی در پایان تاکید کرد: صدها تولیدکننده و قطعه ساز در تبریز فعال هستند که می توانند به رشد و خودکفایی صنعت خودرو کشور کمک کنند. ما دست این سازندگان قطعه را می گیریم و مطمئن هستیم که عملکرد خوبی خواهند داشت.