موزه های خصوصی، تبلور اراده شهروندان در پاسداری از داشته های فرهنگی است
موزه های خصوصی، تبلور اراده شهروندان در پاسداری از داشته های فرهنگی است

به گزارش تایسیز اذربایجان میکائیل نظری در دیدار با حسین ساجدی، مدیر موزه صدا اظهار داشت: گنجینه های بی بدیل هنری که با تلاش بی مثال شما گردآوری شده است، بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این دیار به شمار می رود که توانسته هویت تاریخی تبریز را به نمایش بگذارد. وی اظهار داشت: برای ما […]

به گزارش تایسیز اذربایجان میکائیل نظری در دیدار با حسین ساجدی، مدیر موزه صدا اظهار داشت: گنجینه های بی بدیل هنری که با تلاش بی مثال شما گردآوری شده است، بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این دیار به شمار می رود که توانسته هویت تاریخی تبریز را به نمایش بگذارد.

وی اظهار داشت: برای ما مایه مسرت است که فردی چون شما، با تلاش و پشتکار مثال زدنی و طی چندین سال، مواریث گرانبهای هنرمندان و اساتید موسیقی را جمع آوری کرده و توانسته آنها را در قالب موزه ای به نمایش بگذارد.

حسین ساجدی نیز در این دیدار با بیان اینکه حفظ مواریث فرهنگی، وظیفه همه شهروندان است اظهار داشت: خرسندم که زمینه ای فراهم آمد تا ارزشمندترین داشته های اساتید این مروزو بوم را گردآوری کرده آن را برای مخاطبان و شهروندان ارائه نماییم.

وی ادامه داد: این موزه می کوشد که بخشی از هویت فرهنگی و هنری موسیقی تبریز را به نمایش بگذارد، هویتی که رفته رفته فراموش شد و بزرگان و مفاخرش از یادها رفتند.

ساجدی گفت: متاسفانه بخشی عظیم از موسیقی ایرانی که به هنرمندان موسیقی تبریز اختصاص داشت، دچار بی مهری و فراموشی شده و جایگزین هایی نامناسب به جای آن ظهور کرده اند.

مدیر موزه صدا خاطر نشان کرد: در این موزه تلاش خواهیم کرد ضمن نمایش آلات موسیقی و مواریث اساتید مسلم موسیقی تبریز، کارگاه های تخصصی با رویکرد موسیقی برگزار نماییم تا به سهم خود در معرفی موسیقی جامه عمل بپوشانیم.

موزه صدا و موسیقی، نخستین موزه تخصصی در این حوزه است که سال ۱۳۹۷، تاسیس شد. این موزه در خیابان تربیت، کوچه کرباسی، خانه تاریخی امیرپرویز مستقر است.